دوشنبه , اردیبهشت ۲۴ ۱۴۰۳
قالب وردپرس افزونه وردپرس

سئو سایت و راهکار های ارتقا رتبه سایت

پاسخ به سوال سئو چیست؟ را می توانید در مقاله مربوطه بخوانید. سئو سایت وردپرسی نیز راهکار های خود را دارد. در حالت کلی آموزش سئو سایت در seoinsite.ir کاملا رایگان بوده و تمام راه های بهبود سئو سایت را برایتان در این مقاله خواهیم گفت. ترفند های سئو سایت بسیار است اما در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد. راهکار های بهبود سئو را یادگرفته و در سایت خود اجرا کنید.

برای موبایل ها سایت را بهینه کنید.

از آن جایی که طبق آمار های بدست آمده میزان جستجو در گوشی های موبایل بیشتر از دسکتاپ ها بوده، گوگل خود را موظف دانسته، احترام ویژه ای به کاربران موبایلی خود بگذارد و با نمایش سایت های موبایل فرندلی تر به آن ها، با رضایتمندی شوند.

موبایل فرندلی بودن در سئو ۲۰۲۱ تنها به معنی ریسپانسیو بودن سایت شما نیست، بلکه باید به شکلی باشید که مشاهده شما در گوشی های موبایل هم با سرعت بالا، هم بدون المان های شلوغ کننده فضا باشد تا کاربر در ساده ترین و سریع ترین فضا، بتواند نیاز خود را براحتی با گوشی موبایل خود در سایت شما پیدا کند.

سایت باید برای مخاطب با سرعت بالایی اجرا شود.

سرعت سایت هم که از ۲۰۱۸ برای گوگل یکی از مهم ترین فاکتور ها شد و بخصوص میان ۱۰ رتبه اول در هر کیوورد، توجه ویژه ای به اختصاص می یافت.

با بهینه سازی حجم تصاویر، مینیفای کردن فایل های css و java script، استفاده کمتر و بهینه تر از انیمیت های غیر ضروری و استفاده از افزونه های کش، میتوانید سرعت سایت خود را به طرز چشم گیری افزایش دهید.

تدوین و تولید محتوا را کاملا جدی بگیرید.

تولید محتوا بطور کلی دارای شاخص های بسیار برای افزایش کیفیت و اعتبار آن است و از آن جایی که سایت های محتوا محور و حساس بر روی این موضوع، در سال اخیر موفقیت های بسیاری بدست آوردند؛ اهمیت این راهکار در سئو ۲۰۲۱ بیش از پیش شده است.

گوگل در سال ۲۰۲۱ به سایت هایی که محتوا های با کیفیت ارائه کنند، تشویقی های ویژه ای در نظر می گیرد و به همین دلیل است که ما هم تولید محتوا می کنیم!

اما انقدر این موضوع گسترده و تخصصی می باشد که جای صحبت آن در مقاله ای دیگر است و به شما پیشنهاد می کنیم برای فرا گرفتن تکنیک های بروز و کارآمد محتوا، مقاله چطور محتوای سایت را سئو کنیم؟ را بخوانید.

لینک سازی داخلی و خارجی را به خوبی انجام دهید.

لینیک سازی داخلی چهارمین راهکار ۲۰۲۱ ما برای سئو سایت است. ایجاد لینک های بین محتوا سایت باعث اتفاقات بسیار مثبتی می شود:

کاربران با کلیک روی لینک ها، بیشتر در سایت شما می گردند.

ایجاد سلسله مراتبی استاندارد برای راهیابی خزنده گوگل به صفحات مختلف سایت شما می شود.

با استفاده از آن می توانید قدرت صفحات را به هم انتقال دهید.

مثلا من همین جا قصد دارم به شما پیشنهاد کنم که مقاله اصول لینک سازی داخلی را مطالعه کنید.

به این کار لینک سازی داخلی می گویند که البته تکنیک ها و ترفند های خاصی دارد که با استفاده از آن ها میتوان معجزه ای در سئو سایت را سبب شد. ( فراموش نکنید که مقاله را بخوانید! )

برای سایت خود ssl  را فعال کنید.

گواهی نامه ssl همان مجوزی است که سایت شما را از http به https تبدیل می کند و این موجب می شود که بسته های داده در سایت شما به شکل امن تری رد و بدل شود.

از سال ۲۰۱۸ به بعد گوگل کروم هم سایت هایی که http بودند را به شکل not secure نمایش داد و این از همان ابتدا نشانی برای مهم تر شدن این مبحث در سال بعد آن شد.

چون اعمال شدن یک الگوریتم، در زبان فارسی، کمی دیر تر و زمان بر، تر از زبان های اصلی دنیا است و این سال ۲۰۲۱ است که یکی از مهم ترین راهکار های سئو در آن کسب گواهی نامه ssl است.

شما برای https کردن سایتتان می بایست به جایی که از آن دامنه خود را تهیه کردید مراجعه کنید و درخواست ssl بدهید.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. آکادمی سئو این سایت با ارائه آموزش های رایگان سئو سایت را به زبان ساده آموزش خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.