دوشنبه , اردیبهشت ۲۴ ۱۴۰۳
قالب وردپرس افزونه وردپرس

اشتباهات رایج در سئو سایت

در این مطلب اشتباهات رایج در سئو سایت توسط شرکت سئوبهینه ارائه شده اند که می تواند راهنمایی جهت موفقیت شما در سئو و کسب یک رتبه خوب در گوگل باشد. شما تصمیم می گیرید که برای جهت بالابردن ترافیک سایت خود بر سئو  و استراتژی بهینه سازی سایت  تمرکز کنید ، همه چیز را بهینه می کنید تا گوگل و بینگ و یاهو روزانه هزاران بازدیدکننده را به سایت شما ارجاع دهند. بنابراین ، شما تلاش می کنید تا بهترین کلمات کلیدی و عباراتی را که ترافیک زیادی را برای سایت به دنبال دارند را بیابید. در فرصت مناسب ، وب سایت خود را سئو کرده و لینک های زیادی هم به دست می آورید و پس از تمام این مراحل انتظار ارتقا رتبه سایت در گوگل را دارید.

۱۰ مورد از اشتباهات رایج در سئو

در ادامه ۱۰ مورد از رایج ترین اشتباهات سئو را توضیح می دهیم. بسیاری از این موارد کمتر توسط افراد مورد توجه قرار می گیرند اما تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی سایت و افزایش بازدید آن دارند که با برطرف کردن این اشتباهات می توانید رتبه سایت خود در گوگل را متحول کنید.

استفاده نکردن از ابزار آنالیز

سئو این نیست که فقط به هر روشی بازدید و ترافیک سایت را افزایش دهید. بلکه افزایش بازدید به ازای کلمات کلیدی پربازدید و پر رقابت است. یکی از متداول ترین اشتباهات رایج در سئو ، مربوط به پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی است. برای یافتن عبارات کلیدی حتما باید از ابزار آنالیز استفاده کنید و خیلی آسان است که از بدانید کدام عبارات بیشترین ترافیک را به همراه دارند . در بسیاری اوقات هم عباراتی هستند که رقابت کمی دارند و خیلی راحت تر می توانید رتبه خوبی بدست بیاورید و به صفحه اول برسید. شما می توانید تمام این عبارات را مشخص کنید و سپس براساس درجه سختی کلمات کلیدی آنها را مقایسه و اولویت بندی کنید.

اشتباهات رایج در سئو محلی

اگر کسب و کاری را اداره می کنید که مشتریان  شما در یک شهر یا منطقه خاص متمرکز شده باشند ، مهم است که اطلاعات بیشتری در جستجوی محلی ارائه کنید. روش های سئو محلی برای بیشتر موتورهای جستجو ، از جمله گوگل ، کمی متفاوت تر از بهینه سازی با کلمات کلیدی متداول و عادی است.

کلیدواژه های درستی را هدف قرار نداده اید

انتخاب کلمات کلیدی جهانی ، زمانی که شما فقط به مشتریان محلی خدمات ارائه می دهید ، یا انتخاب عباراتی که مخاطب شما هیچ علاقه ای به آنها ندارد یا عباراتی که فقط بازدیدکنندگان خواهان کسب اطلاعات رایگان را به سایت شما می آورد نه مشتریان بالقوه را. انتخاب کلمه کلیدی که رقابت بسیار بالایی دارد. تمام این دلایل می تواند اشتباه باشد.

نداشتن عنوان ، متاتگ و توضیحات خاص

هر صفحه باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد. نه فقط برای اهداف سئو بلکه عناوین صفحه شما معمولا در اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به مخاطبان نمایش داده می شوند و مشابهت آنها می تواند کاربر را سردرگم کند. استفاده از عناوین خاص و غیرمشابه برای هر صفحه اهمیت بسیاری دارد. اگر با متا تگ های سئو آَنایی لازم را ندارید بهتر است مقاله آشنایی متا تگ های سئو را بخوانید.

عدم استفاده از انکرتکست برای لینک داخلی

از دیدگاه سئو ، این کار جز اشتباهات رایج است. مطمئنا استفاده از یک دکمه CTA می تواند بازدیدها را افزایش دهد اما با این کار شما ارزش انکرتکست را در لینک سازی خود از دست می دهید ، پس بهتر است از انکرتکست مناسب و منطبق با صفحه هدف استفاده کنید.

استفاده از یک انکرتکست برای تمام لینک ها

بهینه سازی انکرتکست هم مهم است ، اما برای لینک دادن به یک صفحه مکررا از همان انکرتکست استفاده نکنید. این کار هم برای بازدیدکننده سایت خیلی جالب نیست و هم طبق نظر برخی از افراد متخصص سئو می تواند به رتبه شما در موتورهای جستجو ضربه بزند.

عدم توجه به کیفیت لینک ها از اشتباهات رایج در سئو

یک لینک از یک وبلاگ پربازدید ممکن است بیشتر از صدها یا حتی هزاران لینک از دایرکتوری هایی با کیفیت پایین برای رتبه بندی در موتورهای جستجو موثر باشد. البته بدست آوردن چنین لینک هایی کمی سخت تر است ، اما موتور های جستجو به کیفیت بک لینک ها اهمیت زیادی می دهند.

 استفاده از روش های ضعیف تولید محتوا

استفاده از روش هایی مثل تولید خودکار محتوا توسط نرم افزار و یا همکاری با محتوانویسان غیر متخصص از جمله اشتباهات رایج در سئو محسوب می شود. بهتر است مقاله بزرگترین اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی را بخوانید.

انتشار مطالبی که ارزش اشتراک گذاری ندارند

زمانی که مطلبی را منتشر می کنید مطمئن شوید آنقدر خوب و باکیفیت است که ارزش به اشتراک گذاری و یا لینک گیری از سایر کاربران و وب سایت ها را دارد.

عدم طراحی جذاب گرافیکی یکی از اشتباهات رایج در سئو

یکی از فاکتورهایی که برای بازدیدکنندگان اهمیت دارد ، طراحی گرافیکی جذاب سایت است. یکی از اشتباهات رایج که بسیاری از سایت ها مرتکب می شوند استفاده از قالب و تم های از پیش ساخته شده که توسط بسیاری از سایت ها مورد استفاده قرار گرفته است ، می باشد.

تمام این ۱۰ نکته به صورت اشاره کوتاه برایتان نوشته شده است. مقالات کاملتری را می توانید در seoinsite.ir بخوانید.

بهتر است این مقالات را نیز بخوانید: