دوشنبه , اردیبهشت ۲۴ ۱۴۰۳
قالب وردپرس افزونه وردپرس

تولید محتوا چیست؟ روش تولید محتوا چگونه است؟

محتوا چیست و چه تعریفی دارد؟

تولید محتوا یعنی تولید هر چیزی که مردم زمانی را برای مطالعه یا مشاهده ی آن اختصاص بدهند و یا آن را برای خودشان ذخیره کنند و یا با دیگران به اشتراک بگذارند.

پس تولید محتوا می تواند حتی شامل آموزش رنگ کردن مو در خانه یا حتی اخبار مهم و یا آموزش مقاله نویسی باشد. ببینید چقدر محتوا طیف گسترده ای را به خود اختصاص داده! پس اگر تا حالا دنبال معنایی برای تولید محتوا بوده اید و کاملا گیج شده اید تعجب نکنید. ماهیت این عبارت به دلیل تعمیم گسترده ی آن گیج کننده است.
اما اگر کمی دورتر بایستیم و نگاهی کلی به رسانه ها بیندازیم متوجه می شویم محتوا در همه جا پراکنده شده است و در دسته های مختلف و متفاوتی قرار می گیرد.
شاید باورتان نشود اما اولین اقدام بشر برای تولید محتوا به اشتراک گذاری تجربه ها بوده. به اشتراک گذاری تجربه ها از سالیان دور تا به حال وجود داشته و حتی میتوان گفت تولید محتوا به صورت به اشتراک گذاری تجربه ها عامل ایجاد تمدن شد و رسیدن به سبک زندگی استاندارد یکی از نتایج آن است.

کاربرد تولید محتوا چیست؟

شما به خوبی میدانید که امروزه انسانها برای هر نیازی ابتدا آن را در گوگل سرچ میکنند. این نیازها طیف گسترده ای را شامل میشوند از پیدا کردن نزدیک ترین سوپر مارکت گرفته تا پیدا کردن مدرسه یا آموزشگاه مناسب. پس اگر کسب و کاری دارید و از تولید محتوای دیجیتال غافل بوده اید.

برنامه ریزی برای تولید محتوا

یکی دیگر از راه هایی که به تولید کننده ی محتوا کمک میکند شکل محتوا را انتخاب کند، جستجوی کلمه کلیدی است.
برای درک بهتری از محتوا و انواع آن «جستجو کنید»!
یک کلمه ی کلیدی انتخاب کنید و آن را در گوگل جستجو کنید. بعد از جستجوی کلمه ی کلیدی مد نظر، اولین پیشنهادات در صفحه ی اول گوگل را مشاهده کنید. دقت کنید برای نوع محتوای مدنظر چه شکلی انتخاب کرده اند. خواهید دید که علاوه بر متن از ویدئو، پادکست و یا اینفوگرافیک هم استفاده شده است.
این نکته خیلی اهمیت دارد: برای پیدا کردن محتوا حتما باید کلمه های کلیدی را بدانید.
اگر مقیاس محتوای مد نظر بزرگ باشد چه اتفاقی می افتد؟
هر چه مقیاس محتوا بزرگتر باشد کلمات کلیدی بیشتری را شامل می شود و در نتیجه شما به وسیله ی جستجوی کلمات کلیدی مختلفی می توانید به محتوای مد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

کلام آخر

امیدواریم از این آموزش رایگان سئو نهایت استفاده را برده باشید. تدوین محتوا سئو و تولید محتوا سئو برای یک سایت بسیار مهم است. آکادمی سئو این سایت با ارائه آموزش تولید محتوا سئو و سئو حرفه ای رایگان پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.