دوشنبه , اردیبهشت ۲۴ ۱۴۰۳
قالب وردپرس افزونه وردپرس

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟

از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما است که مخاطبان شما را برای آنها جالب می داند و استفاده از آن صفحات برای جابجایی مشتریان بالقوه از طریق کانال فروش است. انواع ایجاد شده به مخاطبان و اهداف شما بستگی دارد ، از جمله پست های وبلاگ ، مقاله ها ، راهنماها ، اینفوگرافی ها ، فیلم ها و موارد دیگر.

رابطه بین سئو و بازاریابی محتوا

همانطور که حدس زده اید ، دلیل اصلی سردرگمی بین این استراتژی ها این است که تداخل زیادی بین این دو وجود دارد. در واقع ، آنها در واقع یک رابطه متقابل دارند.

درج کلمات کلیدی در محتوایی که ایجاد می کنید به آن کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشد ، به این معنی که بازدید بیشتری را به خود جلب می کند و در دستیابی به اهداف بازاریابی محتوای شما موثرتر خواهد بود. برعکس ، افزودن محتوای قوی به سایت شما اقتدار آن را بهبود می بخشد ، که باعث افزایش سئوی کلی شما می شود.

اساساً هرچه SEO بهتر باشد ، محتوای شما عملکرد بهتری خواهد داشت – و بالعکس. اما برای توضیحات دقیق تر ، نگاهی به این مقاله بیندازید که چگونه محتوا می تواند SEO شما را بهبود بخشد .

تفاوت بین سئو و بازاریابی محتوا

اکنون که ارتباط بین این دو را برقرار کردیم ، زمان آن فرا رسیده است که دقیقاً چه چیزی بازاریابی محتوا را از SEO جدا می کند.

نکات طلایی

اول و مهمترین ، شما همیشه باید محتوای خود را با در نظر داشتن مخاطب هدف خود بسازید. این بدان معنی است که نسخه ، گرافیک و قالب های شما باید متناسب با بازدیدکنندگان انسانی شما باشد. مطمئناً شما را تشویق می کنیم تا صفحاتی را که در آن میزبانی می کنید بهینه کنید ، اما این کار را به روشی انجام دهید که محتوایی را که ارائه می دهید کم نکند.

از طرف دیگر ، سئو به دانش بسیار بیشتری در مورد موتورهای جستجو و خزنده های آنها نیاز دارد. و اگرچه می توانید استدلال کنید که افرادی که موتورهای جستجو را طراحی و استفاده می کنند نیز انسان هستند ، واقعیت این است که موتورهای جستجو خود کلمات کلیدی ، برچسب های عنوان ، سرصفحه ها و سایر عناصر مربوط به کد را بسیار بیشتر از بازدید کننده متوسط ​​شما وزن می کنند.

رویکرد

در نتیجه این مخاطبان مختلف ، رویکردهایی که شما نسبت به سئو و بازاریابی محتوا در پیش می گیرید نیز باید کمی متفاوت باشد.

هنگام انجام سئو برای سایت خود ، باید رویکرد تحلیلی نسبت به تمام تغییراتی که ایجاد می کنید داشته باشید. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای جستجوی اطلاعات سخت استفاده کنید و از کلمات کلیدی تحقیق کنید تا فرصت های جدیدی برای افزایش بازدید و رتبه بندی خود تعیین کنید. با توجه به اینکه موتورهای جستجو از الگوریتم هایی برای ارائه نتایج خود استفاده می کنند ، بهترین راه حل شما یک استراتژی مبتنی بر داده است.

بازدیدکنندگان انسانی شما تقریباً به این اندازه علمی نیستند ، به این معنی که موفقیت شما تا حدی به خلاقیت بستگی دارد. جلب توجه مشتریان بالقوه مستلزم برجسته شدن از هزاران وبلاگ صنعت دیگر به صورت آنلاین است که بهتر است با ارائه چیزی کاملاً منحصر به فرد انجام شود.

هیچ فرمول اثبات شده ای برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد ، که اگر کار با داده ها و حقایق سخت را ترجیح دهید می تواند ناامید کننده باشد. اما اگر خود را نوعی خلاق می دانید ، می تواند فرصتی مناسب برای آزمایش موضوعات و قالب های جدید باشد.

کلام آخر

سئو و بازاریابی محتوا هرکدام روش خاص خود را برای ارزش افزودن به سایت و استراتژی بازاریابی دارند. سئو در درجه اول برای جذب بازدیدکننده واجد شرایط به سایت شما عمل می کند ، و به روشهای دسترسی به بازدید کنندگان جدید مربوط می شود. بازاریابی محتوا بیشتر به علاقه مندی بازدیدکنندگان از ورود آنها به سایت شما و نزدیک کردن آنها به مشتری شدن بیشتر است.

مطلب پیشنهادی

بهترین راه تولید محتوا سئو شده

رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! در اینجا ۱۰ نکته در مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.