قالب وردپرس افزونه وردپرس

زمان حضور در سایت و تاثیر آن در سئو + روش های ارتقا آن

زمان ماندگاری چیست؟

به یاد داشته باشید که زمان ماندگاری با جستجوی کاربر شروع و پایان می یابد.

به عبارت ساده ، زمان ماندگاری مدت زمانی است که کاربر برای تجزیه و تحلیل یک صفحه وب قبل از کلیک مجدد برای دستیابی به نتایج جستجو می کند. اگر یک صفحه وب زمان ماندگاری کمی داشته باشد، به احتمال زیاد این صفحه با هدف جستجوی کاربر مطابقت ندارد.

توجه به این نکته مهم است که زمان ماند و نرخ پرش دو چیز متفاوت است. نرخ پرش همان چیزی است که وقتی کاربر روی یک صفحه کلیک می کند ، اتفاق می افتد و سپس بلافاصله سایت را ترک می کند.

از طرف دیگر ، برای اینکه زمان ماندگاری در نظر گرفته شود ، کاربر باید روی صفحه ای از نتایج جستجو ها کلیک کند ، مدتی بماند و سپس یا دوباره به صفحه جستجو رفته و کلیک کند یا در غیر اینصورت از صفحه خارج شود.

اگر از موتورهای جستجو استفاده می کنید ، روزانه وقت خود را جمع می کنید ، بدون اینکه حتی به آن فکر کنید. من قبلاً می توانم دو مورد جداگانه را بیاد بیاورم که در آنها امروز قبل از صرف ناهار به وقت خود کمک کرده ام.

اساساً ، اگر صفحات وب آنها توجه و نیازهای مرورگرها را به خود جلب کرده است ، معیارهای ساکت بودن می توانند بازاریابان را نشان دهند. این پتانسیل را دارد که به شما بگوید چه چیزهایی را باید در صفحات وب قرار دهید ، و چه مواردی را باید حذف کنید.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم شما یک مقاله وبلاگ با عنوان “نکات و نکات مربوط به شبکه های اجتماعی” می نویسید. متوجه می شوید که این قطعه از میزان کلیک بالا برخوردار است ، اما زمان ماندگاری کم است.

چگونه زمان ماندگاری محاسبه می شود؟

در Google Analytics ، می توانید با مراجعه به “میانگین مدت زمان جلسه” ، که به شما می گوید بازدیدکنندگان به طور متوسط ​​چه مدت در وب سایت هستند ، زمان اقامت خود را تعیین کنید . این کار با کل مدت زمان تمام جلسات یا بازدیدها در چند ثانیه ، تقسیم بر تعداد کل جلسات اندازه گیری می شود.

جلسه وقتی کاربر به وب سایت می رود شروع می شود. پس از ۳۰ دقیقه بی تحرکی ، یا هنگام ترک کاربر ، جلسه به پایان می رسد. قطع بی تحرکی وجود دارد بنابراین شما می توانید بدون تورم غیر واقعی گزارشی دقیق از معیارهای خود دریافت کنید.

چگونه می توان زمان ماندگاری را بهبود بخشید

کم بودن زمان ماندگاری به شما می گوید وقتی کاربری در Google جستجوی جستجوی سایت را انجام می دهد و سپس بر روی سایت شما کلیک می کند ، از آنچه در آنجا پیدا می کند ناامید می شود. برای افزایش زمان حضور کاربر در سایت نکاتی را باید رعایت کنید.

۱. اطمینان حاصل کنید که مقدمه شما با هدف خواننده مطابقت داشته باشد و از روشهای خوب UX پیروی کند.

ابتدا نگاهی به معرفی UX ما در بالای صفحه بیندازید. آیا پیمایش آسان است و آیا متن آنچه خواننده در بقیه صفحه پیدا می کند ، بیان می کند؟ از همه بهتر ، آیا به خواننده کمک می کند تا سریعاً آنچه را که بدنبال آن است پیدا کند.

تجربه کاربر می تواند یک  مسئله اصلی در زمان کم ماندگاری ، به ویژه در بالای صفحه باشد – از آنجا که خوانندگانی که تحت تأثیر UX بالاتر از حد قرار نگرفته اند ، مدت زیادی دور نخواهند ماند.

مطالب نیز مهم است. اگر مقدمه شما گیج کننده باشد یا به اندازه کافی سریع به موضوع نرسد ، ممکن است متوجه شوید که ماندگاری کم هستید. روش دیگر ، شاید محتوای شما با هدف کاربر مطابقت نداشته باشد.

به مثال زیر توجه کنید: می بینید که برای مقاله خود ، “چگونه یک تم را در وردپرس حذف کنیم” زمان کمتری دارید. وقتی روی مقاله کلیک می کنید ، متوجه می شوید که مقدمه بر این دلیل است که وردپرس ممکن است یک راه حل خوب برای میزبانی وب و همچنین آماری برای حمایت از ادعا باشد.

به غیر از… خوانندگانی که به تازگی جستجو کرده اند “چگونه می توانم قالب وردپرس خود را حذف کنم؟” احتمال در حال حاضر دارند یک حساب کاربری و لازم نیست که از نقاط قوت این ابزار متقاعد شود – آنها فقط نیاز به حذف یک موضوع است.

اگر مقاله شما از نظر خوانندگان توجه خوبی نداشته باشد ، این می تواند کمک عمده ای به کم بودن زمان ماندگاری داشته باشد.

۲. اطمینان حاصل کنید که صفحه سریع و تمیز است.

زمان بارگیری آهسته عامل اصلی بازدارندگی در طولانی بودن زمان ماندگاری است – اگر بارگیری صفحه شما خیلی طولانی شود ، خوانندگان به مدت طولانی دور نخواهند ماند.

علاوه بر این ، هنگامی که خوانندگان در حال پیمایش در صفحه شما هستند ، اگر متوجه شوند که تصاویر به درستی بارگیری نمی شوند ، یا این یک تجربه غیر چشمگیر است ، ممکن است آنها صفحه را کنار بگذارند.

این بدان معنی است که داشتن کد تمیز و پیروی از بهترین روشهای جستجوگرها برای زمان بارگذاری سریع (از جمله فشرده سازی تصاویر و ذخیره سازی صفحات وب) برای افزایش زمان ماندگاری بسیار مهم است.

از بارگذاری سریع صفحه و کارآیی صفحه در مرورگرها و دستگاه ها نیز اطمینان حاصل کنید. یک تجربه خوب تلفن همراه در اینجا حیاتی است ، زیرا زمان کمتری که در تلفن همراه زندگی می کند به طور کلی به یک ساعت کمتری کمک می کند.

۳. پیوند داخلی خوبی داشته باشید.

زمان ماندگاری بودن در نهایت مدت زمانی است که کسی قبل از بازگشت به جستجو در یک صفحه می ماند. بنابراین درج لینک به سایر پست های وبلاگ یا صفحات فرود فرصت خوبی برای درگیر کردن آنها در سایت شما برای مدت طولانی است.

برای ایجاد زیرساخت مناسب در نتیجه جستجو ها و هم برای تجربه کاربر ، از روشهای لینک سازی مناسب پیروی کنید . کلید اطمینان از مرتبط بودن پیوندهای شما با موضوع موجود است. برای مثال ، یک پست وبلاگ در مورد رسانه های اجتماعی باید به سایر پست های مربوط به اینستاگرام یا یوتیوب نه توسعه وب سایت پیوند داشته باشد.

۴. عناصر چندرسانه ای را تعبیه کنید.

بسیاری از خوانندگان ممکن است از خواندن متن بیش از حد خسته شوند ، بنابراین برای جلب توجه خوانندگان خود ، صفحه را با جاسازی فیلم ها ، پادکست ها ، تصاویر و سایر عناصر چندرسانه ای در نظر بگیرید.

همراه با بهبود زمان ماندگاری ، تعبیه این عناصر در صفحه شما می تواند باعث افزایش بازدید از سایر محتوای برند شما شود. به عنوان مثال ، تعبیه یک ویدیوی یوتیوب در پست وبلاگ شما (در صورت لزوم) می تواند بازدیدها را در کانال یوتیوب شما افزایش دهد. روش دیگر ، شامل پیوند به یک قسمت پادکست ممکن است شنوندگان را افزایش دهد.

در نهایت ، زمان ماندگاری نشانه آن است که کیفیت محتوای شما یا UX صفحه به اندازه کافی مناسب نیست تا خوانندگان را علاقه مند کند. در نظر بگیرید که چگونه می توانید محتوای خود را برای مطابقت بهتر با هدف خواننده بر اساس آنچه در نتایج جستجو وجود دارد ، تازه کنید و سایر روشهای موجود در صفحه را برای افزایش زمان ماندگاری و لذت بردن از بازدید کنندگان وب سایت خود دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *