قالب وردپرس افزونه وردپرس

الگوریتم پاندا و تاثیر آن در سئو

Google Panda چیست؟

واکنش گوگل به این مشکل این بود که یکی از بزرگترین تغییرات الگوریتم خود را طی سالهای گذشته انجام داده است. آن تغییر Google Panda نام داشت. علی رغم نام زیبا ، این مشکلات بزرگی را برای مدیران وب و متخصصان جستجوگرها که از این روش ها استفاده کرده اند ایجاد می کند.

هدف از این تغییر به ویژه مزارع محتوایی بود – وب سایت هایی که ده ها مقاله با کیفیت پایین را با هدف تسلط بر نتایج جستجوی گوگل و فروش تبلیغات بنر در پشت این مقاله منتشر می کنند.

در ابتدا ، Google به صورت ماهانه به روزرسانی های رتبه پاندا را ارائه می داد. این بدان معنی است که هر ماه یک بار در نتایج جستجوی گوگل یک تغییر اساسی ایجاد می شود و بسیاری از سایت ها متوجه می شوند که موقعیت جستجوی آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بسیاری از سایت ها بلافاصله مجازات گوگل پاندا را تجربه کردند و در رتبه بندی خود ضربه بزرگی را به خود دیدند. این به روزرسانی آسیب بزرگی به شرکت هایی مانند Demand Media وارد کرد که کل مدل تجاری خود را در مزارع تولید محتوا ساخته بودند.

امروزه ، به روزرسانی های گوگل پاندا به عنوان بخشی از به روزرسانی منظم گوگل ، بی سر و صدا و در پشت صحنه اتفاق می افتد ، بنابراین تغییر و تحولات چشمگیری در گذشته وجود ندارد. با این وجود ، الگوریتم پاندا همچنان بی سر و صدا کار می کند ، اطمینان حاصل شود که مزارع محتوای بی کیفیت نمی توانند بر نتایج جستجوی گوگل تسلط داشته باشند. Goog به ایجاد آرامش در پشت صحنه ادامه می دهد تا مطمئن شود که دستکاری الگوریتم های آن سخت است.

الگوریتم جستجوی گوگل چیست؟

الگوریتم جستجوی Google روشی است که با استفاده از آن Google تصمیم می گیرد به چه ترتیب نتایج جستجو را به شما نشان دهد. Google دارای برنامه های رایانه ای معروف به GoogleBot است که وب را خزنده و داده ها را به الگوریتم می فرستد. سپس الگوریتم کیفیت صفحات و اصطلاحات جستجو (در صورت وجود) را که باید برای آنها رتبه بندی کند ، تعیین می کند.

تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن چیست؟

اندکی پس از رواج الگوریتم گوگل پاندا ، Goog به روزرسانی دیگری را به نام یک حیوان زیبا معرفی کرد. Google Penguin به طور خاص برخی از تکنیک های کلاه سیاه را هدف قرار داده بود که متخصصان بی پروای سئو از آن برای بالا بردن رتبه بندی سایت ها استفاده کرده بودند. به طور خاص ، این طراحی برای جلوگیری از استفاده از یک ابزار SEO بود که صدها پیوند با کیفیت پایین به وب سایت ها را ایجاد می کرد. این امر باعث افزایش رتبه بندی سایت های نسبتاً بی کیفیت و بدین معنی بود که بیشتر متخصصان سئو وسواس در ایجاد امنیت لینک در سایت های دیگر دارند – اغلب این هزینه ها را به هزینه محتوای وب سایت خود انجام می دهند.

مانند پاندا ، Google Penguin در اصل یک به روزرسانی جداگانه بود که تقریباً هر ماه یکبار تازه می شد. در پایان سال ۲۰۱۶ ، گوگل Google Penguin 4.0 را اعلام کرد. این پنگوئن را به الگوریتم اصلی جستجوی Google وارد کرده و بدان معنی است که به روزرسانی ها همیشه در پس زمینه اتفاق می افتد. نتایج از روز به روز به طرز چشمگیری تغییر نخواهد کرد ، اما نتایج به طور مداوم از نظر پروفایل های پیوند بی کیفیت کنترل می شوند. به روزرسانی گوگل چندین بار در روز اتفاق می افتد و سایت ها مرتباً در رتبه بندی بالا و پایین می روند.

چگونه می توان از جریمه Google Panda خارج شد

اگر مورد به روزرسانی Google Panda قرار گرفته اید ، ممکن است یک مشکل جدی داشته باشید که به یک استراتژی بازیابی پاندا نیاز دارد. میزان بازدید از وب سایت شما ممکن است به میزان قابل توجهی کاهش یابد و ضررهای قابل توجهی متحمل شوید.

اولین قدم برای بازیابی از مجازات گوگل پاندا ، انجام تجزیه و تحلیل کامل وب سایت برای بررسی دلیل پایین آمدن رتبه شماست. متأسفانه ، هیچ راهکاری فوری برای کمک به شما در بازیابی از پنالتی پاندا وجود ندارد. پاسخ این است که وب سایت خود را مرور کنید و کیفیت مطالب را بهبود ببخشید. این به این معنی است که مطمئن شوید مطالب عمیق و مفیدی را ارائه می دهید که کاربران شما می خواهند بخوانند. از محتوای نازکی که بارها و بارها از کلمات کلیدی استفاده می کند خودداری کنید. این روش قبلاً راهی برای بهبود رتبه وب سایت شما بود ، اما دیگر مثر نیست.

چگونه می توان رتبه بندی گوگل خود را بهتر کرد

برای سالها ، گوگل می گفت که بهترین راه برای بهبود رتبه بندی Google شما نوشتن محتوای با کیفیت بالا است که بازدیدکنندگان آن را مفید می دانند. این هدفی ستودنی بود اما درست نبود. روش های زیادی برای بازی الگوریتم جستجوی گوگل وجود داشت و متخصصان گوگل و سئو آنها را می شناختند.

به همین دلیل گوگل به روزرسانی هایی مانند Google Panda و Penguin را معرفی کرد. آنها روزنه هایی را که مورد سو استفاده قرار گرفته بود بسته و وب مسترها را مجبور به تمرکز بر روی بهبود کیفیت محتوای خود برای بهبود رتبه بندی خود کردند.

کلام اخر

گوگل پاندا تغییر عمده ای در نحوه کار گوگل و این شرکت تقریباً به طور قطع در دست تولید است. تمرکز خود را بر روی محتوای با کیفیت بالا و دریافت پیوندهای ارگانیک به سایت خود بگذارید و شانس خوبی برای عملکرد خوب دارید. در واقع اگر می خواهید واقعا مخاطب داشته باشید باید محتوا اختصاصی خودتان را داشته باشید

مطلب پیشنهادی

بهترین راه تولید محتوا سئو شده

رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! در اینجا ۱۰ نکته در مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *