قالب وردپرس افزونه وردپرس

۶ اشتباه رایج در سئو سایت که در ۲۰۲۱ باید آنها را برطرف کنید

بسیاری از بازاریابان و صاحبان مشاغل از تلاش‌های خود برای بهینه‌سازی موتور جستجو نتیجه‌ای نمی‌گیرند. اغلب، به این دلیل است که آنها طعمه اشتباهات رایج سئو می‌شوند.

در این مقاله، من هفت مورد از مهم‌ترین مشکلات سئو را که باید برای گرفتن نتایج جستجوگرها در سال ۲۰۲۱ و بعد از آنها اجتناب کنید، به اشتراک می‌گذارم.

اشتباه ۱: تعیین نکردن اهداف روشن سئو

جای تعجب نیست که برای موفقیت در سئو به اهداف مشخصی نیاز دارید.

اما بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریابان بدون داشتن هدفی کمپین‌های سئو را اجرا می‌کنند. آنها معتقدند که انجام سئو باعث افزایش بازدید آنها می‌شود که به نوبه خودفروش آنها را افزایش می‌دهد. مسئله این است که همه چیز همیشه به همین سادگی نیست.

برای اینکه تلاش‌های سئو خود را به ثمر برسانید، باید بفهمید که می‌خواهید به چه چیزی برسید. آیا ترافیک با کیفیت بهتر، آگهی‌های ارگانیک بیشتر یا فروش بیشتری که می‌خواهید به دست آورید؟

به عنوان مثال، فرض کنید شما ماهانه ۱۰ هزار کاربر ارگانیک به وب‌سایت خود جذب می‌کنید اما در نهایت فقط ۱٪ آنها از شما خرید می‌کنند. اگر چنین باشد، دو دلیل وجود دارد: ۱. نوع نامناسبی از بازدید را به وب‌سایت خود منتقل می‌کنید  2. وب‌سایت شما در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری ضعیف عمل می‌کند.

بدون اهداف مشخص، در آخر با یک معیار اندازه‌گیری پوچ و نه چیزهای دیگر مواجه خواهید شد.

یادداشت سردبیر: برای نکات بیشتر در مورد تعیین اهداف روشن سئو، این مقاله را بررسی کنید.

اشتباه ۲: نادیده‌گرفتن قصد جستجو

قصد جستجو یک عامل رتبه‌بندی پنهان است که بر نتایج تأثیر می‌گذارد. گوگل سایت‌هایی را ترجیح می‌دهد که محتوای آنها هدف جستجو برای یک پرسش داده شده را تأمین کند.

قصد جستجو به انگیزه نهایی در جستجوی کاربر اشاره دارد. شما باید بفهمید که کاربر هنگام جستجوی آن عبارت در گوگل چه چیزی می‌خواهد به دست آورد. آیا جستجوگر به دنبال خرید چیزی است؟ یا آنها سعی می‌کنند چیزی یاد بگیرند؟

به‌عنوان‌مثال، اگر شخصی “بازاریابی دیجیتال” را در نوار جستجوی گوگل تایپ کند، این احتمالاً به این معنی است که کاربر می‌خواهد بداند بازاریابی دیجیتال چیست؛ بنابراین کاربر قصد اطلاع‌رسانی دارد.

اما اگر کاربر در جستجوی “خدمات بازاریابی دیجیتال” باشد، این احتمالاً به این معنی است که کاربر می‌خواهد مشاور یا شرکتی را که خدمات بازاریابی دیجیتال را ارائه می‌دهد استخدام کند. این یک کلمه کلیدی تجاری است. اگر نتوانید هدف جستجوگران را برآورده کنید، برای مدت طولانی نمی‌توانید رتبه‌ بگیرید.

اشتباه ۳: نادیده‌گرفتن ترافیک تلفن همراه

اگر وب‌سایت شما برای موبایل مناسب نیست یا جستجوی تلفن همراه بخشی از استراتژی سئو شما نیست، ممکن است پول را روی میز بگذارید.

امروزه بیش از ۵۰٪ تخفیف در کل ترافیک مربوط به دستگاه‌های تلفن همراه است و به همین دلیل است که گوگل تمایل دارد از وب‌سایت‌های مناسب برای موبایل استفاده کند.

برای آماده‌سازی وب‌سایت خود برای بازدیدهای ارگانیک از دستگاه‌های تلفن همراه، باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما پاسخگو بوده و در کمتر از ۳ ثانیه بارگیری می‌شود. سازگاری با موبایل و سرعت صفحه از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی هستند.

اگر واقعاً می‌خواهید میزان بازدید ارگانیک وب‌سایت خود را افزایش دهید، از بهینه‌سازی تلفن همراه چشم‌پوشی نکنید.

اشتباه ۴: انجام بهترین روش‌های سئو اما قدیمی

گوگل به طور مداوم درحال‌توسعه الگوریتم جستجوی خود است. در نتیجه، سئو نیز در حال تغییر است.

استراتژی‌هایی که ۱۰ سال پیش به‌خوبی کار می‌کردند دیگر کارآمد نیستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در بالای گوگل نتایج باقی بمانید، باید خود را به‌روز نگه دارید و از تکنیک‌های مدرن سئو استفاده کنید.

این روزها، تکنیک‌های سئو قدیمی مدرسه مانند پرکردن کلمات کلیدی و شبکه‌های وبلاگ خصوصی به‌جای رتبه‌بندی با مجازات استقبال می‌شوند.

به همین دلیل است که باید خود را در جریان بهترین روش‌های مدرن جستجوگرها قرار دهید و مراقب به‌روزرسانی‌های جدید، تغییرات گوگل و تغییرات در صنعت باشید.

اشتباه ۵: خرید بک‌لینک

بک‌لینک از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی است. اما اگر برای افزایش رتبه وب‌سایت خود پیوندهایی را خریداری می‌کنید، ممکن است در نهایت با مجازات گوگل مواجه شوید. این بدان معناست که شما نه‌تنها پول خود را هدر می‌دهید بلکه به طور بالقوه شانس وب‌سایت خود را برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو از بین می‌برید.

طبق گفته گوگل، بیشتر سایت‌هایی که لینک می‌فروشند در واقع باعث افزایش رتبه شما نمی‌شوند. این بدان دلیل است که در واقع، اکثر لینک سازها و فروشندگان پیوند همه لیست یکسانی از سایت‌هایی دارند که از آنها لینک می‌فروشند. خبر خوب این است که گوگل نیز دارای لیست‌های مشابه سایت است، به این معنی که آنها قادر به کاهش ارزش این سایت‌ها هستند.

اگر هنوز قانع نشده‌اید، حرف مرا بشنوید. حتی اگر هنوز مجازات گوگل برای پیوندها یا تکنیک‌های سایه نگرفته‌اید، به این معنی نیست که در امنیت هستید. ممکن است امروز وب‌سایت شما برای پیوندهایی که سال‌ها پیش ایجاد کرده‌اید مجازات شود.

اگر هنوز می‌خواهید برای دریافت پیوندها پول بپردازید، من توصیه می‌کنم یک شرکت خدمات جستجوگر خدمات استخدام کنید که می‌تواند پیوندهای درجه‌یک را در سایت شما بدون نقض هیچ‌یک از قوانین گوگل به دست آورد.

اشتباه ۶: فراموشی فرمت‌های محتوا به‌غیراز متن

انجام سئو برای محتوای متنی ممکن است دشوار باشد زیرا هر سایت و وبلاگی همان کار را انجام می‌دهد.

در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن، خوب است به یاد داشته باشید که محتوا لزوماً برابر کلمه نوشتار نیست. قالب‌های محتوای دیگری نیز وجود دارد (ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌ها، وبینارها و تصاویر) که می‌توانید از آنها برای رتبه‌بندی در گوگل و هدایت ترافیک ارگانیک به وب‌سایت خود استفاده کنید.

بسیاری از افراد تماشای فیلم را به خواندن ترجیح می‌دهند. به همین دلیل احتمالاً در فیدهای شبکه‌های اجتماعی و همچنین گوگل نتایج ویدئوهای بیشتری می‌بینید. این روزها، ویدئوها قالب محتوایی با بیشترین تقاضا هستند و من حدس می‌زنم که تقاضا در آینده نزدیک فقط افزایش یابد.

و اگر هنوز هم به متقاعدکردن احتیاج دارید، این را در نظر بگیرید: بر اساس تجربه من، رتبه گرفتن محتوای ویدئویی در گوگل و YouTube زمان کمتری از محتوای متنی نیاز دارد.

نتیجه‌گیری

برای گرفتن نتیجه از تلاش‌های خود در زمینه سئو و رتبه‌بندی بالاتر در گوگل، می‌خواهید از هفت اشتباهی که در بالا توضیح دادم خودداری کنید.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید سالی یک‌بار یا هر شش ماه یکبار برای وب‌سایت خود بررسی سئو را انجام دهید تا به شما کمک کند مشکلات احتمالی را شناسایی و برطرف کنید.

مطلب پیشنهادی

بهترین راه تولید محتوا سئو شده

رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! در اینجا ۱۰ نکته در مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *