قالب وردپرس افزونه وردپرس

مدت زمان ماندگاری کاربر (dwell time ) در سایت و تاثیر آن در سئو

مدت زمان ماندگاری کاربر برای بسیاری از کاربران به عنوان یک هدف مهم می باشد و سعی می کنند با روش های مختلفی این زمان را بهبود یا افزایش دهند چرا که معتقد هستند مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایتشان علاوه بر اینکه می تواند رو سئو سایتشان تاثیر گذار باشد می تواند موجب انجام اهدافشان توسط بازدیدکنندگان نیز شود . ما در این پست آموزشی قصد داریم dwell time یا زمان ماندگاری کاربر در وب سایت را برای شما به همراه چندین روش که می تواند در افزایش نرخ زمان ماندگاری کاربر در وب سایت تاثیر گذار باشد را بیان نماییم . پس با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید.

مدت زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time ) در وب سایت چیست؟

مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایت یا dwell time اشاره به مدت زمانی دارد که کاربر بازدید کننده از طریق serps وارد وب سایت شما شده است ، این زمانی تا وقتی که کاربر دکمه برگشت مرورگر (click to go back) را نزده باشد برای وب سایت شما محاسبه خواهد شد .دقت داشته باشید به این زمان در برخی از مواقع pogo‐sticking نیز گفته می شود.

به عنوان مثال اگر شما کلمه خرید بلیت را سرچ کنید و روی اولین گذینه کلیک نمایید زمان برای نرخ ماندگاری کاربر در وب سایت شروع به محاسبه می شود و تا زمانی که کاربر بازدیدکننده دکمه برگشت مرورگر را فشار ندهد و به صفحه نتایج گوگل برنگردید این زمان برای وب سایت شما محاسبه خواهد شد.

Duane Forrester بر این عقیده می باشد که زمانی که کاربر روی وب سایت شما در نتایج کلیک می کند تا زمانی که به صفحه نتایج بر میگردد یا وب سایت شما را می بنند یک زمان مهم و بالقوه می باشد که اگر بین یک دقیقه یا دو دقیقه باشد خوب می باشد زیرا به آسانی می تواند بازدید کننده محتوای شما را مشاهده نماید اما اگر کمتر از چند ثانیه باشد می تواند اشاره به ضعف وب سایت شما داشته باشد

Duane Forrester همچنین معتقد می باشد هدف شما باید این باشد که هنگامی که یک بازدید کننده بر روی صفحه شما فرود می آید محتوا بتواند به تمام نیازهایش پاسخ می دهد و باعث می شود که سایر اقدامات که نیاز می باشد و اهداف شما نیز در آن می باشد را دنبال نماید . اگر محتوای شما آنها را تشویق به باقی ماندن در وب سایت نکند قطعا بازدیدکننده وب سایت شما را سریع ترک خواهند کرد

چند نمونه از زمان ماندگاری و نحوه تفسیر آنها:

زمان ماندگاری دو ثانیه : من آنچه که به دنبالشم بودم را پیدا نکردم و سریع به serps برگشتم تا نتیجه بهتری را به دست بیاورم

زمان ماندگاری دو دقیقه : محتوای شما بسیار خوب بوده و من آن را در عرض چند دقیقه خواندم
زمان ماندگاری ۱۵ دقیقه : محتوا ایجاد شده شما فوق العاده مفید بوده است

چه ارتباطی بین زمان ماندگاری کاربر و بانس ریت و زمان ماندن در صفحه وجود دارد ؟
زمان ماندگاری یا Dwell time : اشار به زمانی دارد که کاربر از نتایج گوگل به وب سایت شما مراجعه می کند و سپس دکمه برگشت را می زند و دوباره به نتایج گوگل بر میگردد.

بانس ریت یا Bounce rate : درصد جلسات یک صفحه ( اشاره به بازدیدکنندگانی دارد که صفحه مورد نظر را مشاهده کرده و سپس آن را می بندند ) این افراد مانند زمان ماندگاری ممکن است دیگر به serps برنگردند.

زمان ماندن در صفحه یا Time on page : اشاره مدت زمانی دارد که بازدیدکننده از یک صفحه بازدید کرده و سپس به یک صفحه یا یک قسمت از وب سایت شما می رود.

چند روش برای افرایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت

قبل از اینکه بخواهم روش های را معرفی کنم بهتر است که بیشتر روی فاکتورهای تعامل با کاربر کار کنید تا افزایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت چرا که Danny Sullivan مدیر وب سایت Search Engine Land معتقد می باشد که گوگل به احتمال زیاد به دنبال این می باشد که تعامل کاربر را به عنوان بخشی از الگوریتم خود قرار دهید

سعی در ایجاد محتوای مناسب

محتوا مناسب محتوایی می باشد که با توجه به نیاز کاربران ساخته شده است و سعی شده است به صورت دقیق و عمیق موضوع را بررسی کند . یک محتوای مناسب ابتدا برای کاربران ساخته شده است نه به قصد سئو سایت چرا که در برخی از موارد متاسفانه دیده شده است برخی از افراد به قصد سئو بهتر محتوای وبسایتشان را ایجاد کرده اند و به همین دلیل باعث محتوا ضعیف باعث شده که کاربر بازدید کننده با محتوای ایجاد شده تعامل لازم را نداشته باشند و اقدام به ترک وب سایت نماند

وب سایت با سرعت بالا

اگر وب سایت شما دارای سرعت کمی می باشد به احتمال زیاد این خود می تواند باعث کاهش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت باشد چرا که کاربر بیش از اندازه منتظر لود وب سایت شما نخواهد بود و قطعا با زدن دکمه برگشت مرورگر از وب سایت های دیگر بازدید خواهد کرد

البته سرعت سایت تنها در زمان ماندن کاربر در وب سایت تاثیر گذار نمی باشد این فاکتور اکنون بخش مهمی از الگوریتم گوگل می باشد و گوگل مخصوصا در گوشی های همراه به این فاکتور بسیار توجه دارد

لینک های داخلی ایجاد نمایید

در بخش معرفی لینک داخلی به طور کامل در مورد لینک های داخلی صحبت کردم و گفتیم که لینک هایی داخلی می توانند در مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایت شما تاثیر گذار باشند چرا که می تواند به کاربران این شانس را بدهید تا از سایر مطالب وب سایت شما دیدن نماید. شما باید در هنگام ایجاد لینک های داخلی سعی کنید که انکر تکست هایی را به عنوان لیک داخلی انتخاب کنید که برای کاربران جذاب باشند و بتواند آنها را متقاعد کند تا از سایر مطالب وب سایت شما نیز دیدن نمایند تا بدین وسیله زمان ماندگاری کاربران در وب بالا رود

مطلب پیشنهادی

هیچ مقاله ای را بدون هدف و تنها ایجاد نکنید!

محتوای تنها چیست؟ محتوای تنها ، محتوایی است که از پست ها یا صفحات دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *