قالب وردپرس افزونه وردپرس

پنج مرحله در SEO برای انتقال وب سایت خود به هاست جدید

همه ما آرزو داریم که اولین بار بتوانیم همه کارها را به درستی انجام دهیم ، اما این همیشه امکان پذیر نیست. در دنیای تجارت این مسئله بیش از هرجای دیگر صادق است. راه اندازی مشاغل در واقع اشتباهات ، اصلاح اقدامات خود ، رشد از آنها و پیشرفت است. البته برخی از اشتباهات بزرگتر از دیگران خواهد بود.

میزبانان وب در مورد آنچه که ارائه می دهند نوید جهان را می دهند. وقتی هزینه یک بسته را پرداخت کردید ، حقیقت روشن می شود ، اما شما اغلب در یک سال یا بیشتر در یک قرارداد حبس می شوید. با گذشت زمان ، از خصوصیات هاست خود راضی می شوید. شما در اطراف آنها کار می کنید ، نه با آنها. با این وجود ، سرانجام زمان تغییر فرا می رسد. شما سایتی چندین ساله دارید و چاره ای ندارید که به هاست جدید بروید و با کمترین میزان از بین رفتن سئو سایت امکان پذیر است. از این گذشته ، اگر بتوانید به آن کمک کنید ، از دست دادن کار سخت منطقی نیست.

در این مقاله ۵ نکته برایتان نوشته ایم که با خواندن آنها مسیر انتقال به هاست جدید در ذهن شما روشن تر خواهد بود. لطفا برای دریافت پاسخ سوالات خود در این زمینه به ادامه مقاله توجه بفرمایید.

۱. پشتیبان گیری کامل ایجاد کنید

اولین مرحله قبل از انجام هرگونه به روزرسانی ، عیب یابی یا هر نوع تغییر یا بهبود در وب سایت خود ، ایجاد نسخه پشتیبان از هر پرونده ای است که تغییر می دهید. این امر به ویژه هنگامی که شما کاری را انجام می دهید که تغییری در شکست و شکستن سایت شما ایجاد می کند بسیار مفید است. شما می توانید به راحتی فایل های اصلی را بازیابی کرده و روند را دوباره شروع کنید اگر مجبور شوید هر خطای مهمی را برطرف کنید ، این می تواند باعث کاهش دردسر باورنکردنی شما شود.

در مورد انتقال میزبان وب ، اغلب می توان از یک فایل پشتیبان برای بازیابی کامل سایت خود در هاست جدید با حداقل تنظیمات استفاده کرد. این به ویژه هنگامی کار می کند که هم میزبان قدیمی و هم میزبان جدید از معماری سرور یکسانی برخوردار باشند. به عنوان مثال اگر در حال انتقال از سرور ویندوز به سرور لینوکس هستید ، یا اگر از مجموعه نرم افزاری به مجموعه نرم افزار دیگری منتقل می شوید ، روند کار ممکن است کمی پیچیده تر باشد. با این وجود ، تهیه پشتیبان کنار گذاشته شده ابزاری ارزشمند خواهد بود.

توجه داشته باشید که هرچه سایت شما از نظر ایستا بودن بیشتر باشد ، این امر از سهولت بیشتری برخوردار است. اگر از یک سایت تجارت الکترونیکی محبوب استفاده می کنید ، باید پایگاه داده را زنده نگه دارید و با نصب جدید خود همگام سازی کنید ، که بسیار پیچیده تر از ذخیره zip پشتیبان و بازیابی مجدد آن خواهد بود.

۲. یک میزبان وب با کیفیت انتخاب کنید

بیشتر اوقات ، هنگامی که از میزبان وب به هاست دیگری تغییر می کنید ، به دلیل وجود چیزی است که در میزبان فعلی شما زندگی شما را دشوارتر از آنچه نیاز است ، دارد. شاید هزینه باشد. شاید این محدودیت های دسترسی به نرم افزار یا سرور باشد که باعث می شود شما به روشی که می خواهید گسترش ندهید. شاید این محدودیت های اندازه پایگاه داده داخلی یا محدودیت های پهنای باند باشد که از آن بیشتر می شوید. در هر صورت ، شما باید یک میزبان جدید متناسب با نیازهای خود پیدا کنید.

سرور از کدام سیستم عامل استفاده می کند؟ سیستم عامل تعیین می کند چه نوع نرم افزار وب را می توان در سیستم عامل اجرا کرد. اگر رضایت بخش باشد می توانید با همان نرم افزاری که در حال حاضر استفاده می کنید مطابقت داشته باشید. یا می توانید در صورت امکان ، یک پلت فرم مقاوم و باز تر را انتخاب کنید تا گزینه های بیشتری به شما ارائه دهد.

آیا از نظر پهنای باند محدود هستید؟ شما باید مطمئن شوید که اتاق تکان دادن زیادی دارید. حتی اگر طرحی با سقف کم دریافت می کنید ، مطمئن شوید که میزبان به شما اجازه می دهد در صورت رشد بیش از حد مجاز ، هاست خود را ارتقا دهید. این کمک می کند تا هنگام رشد ، نیاز به انتقال به میزبان جدید به حداقل برسید.

پشتیبانی ارائه شده توسط میزبان چقدر ارزشمند است؟شما می خواهید تا آنجا که ممکن است با حداقل محدودیت دسترسی به سرور داشته باشید. مهمتر از همه ، شما می خواهید پشتیبانی زنده ای داشته باشید که به شما کمک کند تا هر مشکلی را در طول راه داشته باشید. میزبان شما احتمالاً این موضوع را به شما نمی گوید ، بنابراین باید درباره شرکت هاست خود بررسی کنید.

سرور کجا واقع شده است؟ موقعیت خود سرور به Google منتقل می شود و می تواند یک شاخص SEO جزئی باشد. به همین ترتیب ، یک سرور راه دور واقع در شرق روسیه مدت زمان بارگذاری بیشتری نسبت به یک سرور داخلی دارد.

آیا میزبان شهرت میزبانی سایت های هرزنامه را دارد؟اگر می توانید از آن جلوگیری کنید ، نمی خواهید در یک “محله بد” قرار بگیرید ، زیرا موتورهای جستجو می توانند آدرس های IP را ممنوع کنند. اگر آنها چندین اسپمر را در سرور شما بگیرند ، ممکن است همراه آنها مسدود شوید.

۳. هاست جدید را راه اندازی و تست کنید

البته شما می خواهید قبل از اینکه به یک سایت زنده متعهد شوید ، میزبان جدید خود را آزمایش کنید. این بدان معناست که شما باید داده های خود را بارگذاری کنید ، آنها را تنظیم کنید ، همه چیز را پیکربندی کرده و در وب فعال کنید ، همه بدون از بین بردن سایت اصلی شما. این امر به این دلیل است که اگر برای تغییر نیاز به پایین آوردن سایت دارید ، SEO و تجارت مداوم خود را مختل نکنید.

شما چند گزینه برای انجام این کار دارید. با استفاده از زیر دامنه یا زیر پوشه سایت موجود خود می توانید سایت جدید را راه اندازی کنید . می توانید یک دامنه کاملاً جدید برای آزمایش ثبت کنید. همچنین می توانید به طور مستقیم توسط IP به سایت خود دسترسی پیدا کنید. آدرس IP میزبان جدید با میزبان قدیمی شما متفاوت خواهد بود.

۴- DNS TTL و Records خود را تغییر دهید

پس از راه اندازی و فعالیت سایت جدید ، می توانید آن را به دامنه اصلی خود انتقال دهید. با این حال ، قبل از اینکه این تغییر در اینترنت پخش شود ، باید اجازه دهید تغییرات DNS گسترش یابد.

DNS یا سیستم نام دامنه ، اساساً یک کتاب آدرس است که دامنه شما (www.example.com) را به آدرس IP شما متصل می کند. هنگامی که از یک میزبان به میزبان دیگر مهاجرت می کنید ، بدون تغییر نام دامنه ، آدرس IP را تغییر می دهید.

روش کار آنلاین DNS بدین صورت است که سرورهای مختلف ارتباط بین یک نام دامنه و یک آدرس IP را ذخیره می کنند و این اطلاعات را به مدت ۲۴ ساعت نگه می دارند. این باعث فرسایش قابل توجهی در سرورها می شود ، زیرا به مدت ۲۴ ساعت ، سرور می تواند با اطمینان به بازدیدکنندگان اطمینان دهد که دامنه و IP واقعاً مطابقت دارند. هر روز یک بار بررسی می کند که آیا درست است و این اطمینان را به شما باز می گرداند. در این حالت ، ۲۴ ساعت زمان زنده بودن است – یعنی زمانی که برای تغییر DNS ایجاد می کنید تا در سرورهای DNS ذخیره شده منعکس شود.

اگر در کنترل پنل ثبت دامنه خود به TTL دسترسی دارید ، می توانید این روند را سرعت بخشید. یک یا دو روز قبل از ایجاد تغییرات مستقیم در سایت خود ، TTL را به چیزی کوتاه تغییر دهید ، مثلاً یک ساعت یا پنج دقیقه. این بدان معناست که وقتی تغییر را اعمال کنید ، در مدت پنج دقیقه و نه یک روز کامل ، بصورت آنلاین پخش می شود.

اگر نمی توانید – و بیشتر اوقات حتی اگر می توانید – هنوز باید سایت های قدیمی و جدید را حداقل به مدت دو روز به طور همزمان زنده نگه دارید. دلیل این امر این است که برخی از ISP ها نیز سرورهای DNS خود را دارند که این امر مشکل را بیشتر می کند. باید اجازه دهید تغییرات در کل اینترنت گسترش یابد.

۵- از مسائل تغییر دامنه آگاه باشید

همه موارد ذکر شده در نکته ۴ فقط در صورت تغییر میزبان وب اما حفظ نام دامنه موجود قابل استفاده است . اگر نام دامنه خود را نیز تغییر می دهید ، باید چند تغییر دیگر ایجاد کنید. یعنی شما باید دامنه قدیمی را زنده نگه دارید و هدایت های ۳۰۱ در سطح سایت را از URL های صفحه قدیمی به URL های جدید پیاده سازی کنید. با این کار ۹۰ درصد سایت PageRank از سایت قدیمی به سایت جدید منتقل می شود. به این ترتیب ، اگر کسی از URL قدیمی شما بازدید کند ، به طور خودکار به نسخه جدید صفحه هدایت می شود. همچنین باید مطمئن شوید که هر پیوند داخلی از یک صفحه در سایت خود به صفحه دیگر به دامنه جدید شما تغییر کرده است. در صورت امکان ، با بک لینک گرفتن از سایت های دیگر تماس بگیرید و آنها را از محل پیوندهای قدیمی و نسخه جدید آن صفحات مطلع کنید.

این آموزش های رایگان سئو برای شما مخاطبان محترم در سایت seoinsite.ir نوشته می شود. امیدواریم پاسخ بسیاری از سوالات سئو شما در مقالات آموزش سئو رایگان ما پاسخ داده شود. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری برای پاسخ سوالات خود کسب کنید و یا اینکه سایت کسب و کار خود را سئو کنید با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی

هیچ مقاله ای را بدون هدف و تنها ایجاد نکنید!

محتوای تنها چیست؟ محتوای تنها ، محتوایی است که از پست ها یا صفحات دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *