قالب وردپرس افزونه وردپرس

اهمیت کلمه کلیدی کانونی چیست؟

کلمه کلیدی کانونی چیست؟

کلمه کلیدی تمرکز یا عبارت کلیدی عبارت جستجو است که می خواهید یک صفحه یا پست برای آن بیشتر رتبه بندی شود. وقتی افراد به دنبال آن عبارت می گردند ، باید شما را پیدا کنند. اگر برای صفحه ای با Yoast SEO یک عبارت کلیدی تمرکز تعیین کنید ، این افزونه محتوای صفحه را ارزیابی می کند و در مورد نحوه بهبود محتوا بازخورد می دهد تا شانس رتبه بندی بالاتر برای آن عبارت جستجو را افزایش دهد.

افزودن منظم محتوای با کیفیت به وب سایت یا وبلاگ خود ، یک استراتژی خوب در زمینه سئو است. Google مشاهده می کند که وب سایت شما فعال است زیرا اطلاعات جدیدی اضافه می کنید و حجم مطالب خود را افزایش می دهید.

اما افزودن تصادفی مطالب به سایت شما بسیار مفید نیست. شما باید یک استراتژی کلمه کلیدی بسازید و بر اساس آن استراتژی باید محتوای با کیفیت بالا را که مخاطب شما به دنبال آن است ایجاد کنید . هنگام نوشتن این مقالات ، مهم است که آنها را برای عبارات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید. و این همان چیزی است که Yoast SEO به شما کمک می کند.

نحوه انتخاب عبارت کلیدی تمرکز

از نظر ما ، حداقل سه کار وجود دارد که باید تعیین کنید برای کدام یک از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی باید پست های وبلاگ خود را بهینه کنید:

یک کلمه کلیدی تمرکز پیدا کنید که افراد جستجو می کنند

درباره حجم جستجو تحقیق کنید

کلمه کلیدی خود را گوگل کنید

بیایید کمی در مورد این مراحل توضیح دهیم:

۱. یک کلمه کلیدی تمرکز پیدا کنید که مردم جستجو می کنند

همانطور که در بالا ذکر شد ، استراتژی کلمات کلیدی شما باید ایده ای از آنچه می خواهید در مورد آن بنویسید به شما می داد. اگر هنوز استراتژی کلمات کلیدی ندارید ، باید واقعاً یک استراتژی ایجاد کنید. شما می توانید به عنوان خوانده شده راهنمای نهایی برای تحقیق کلمه کلیدی  و یا ما دوره آموزشی تحقیق کلمه کلیدی اگر شما نیاز به کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی و عبارات کلیدی کامل خود را.

کلمات کلیدی طولانی

اگر می خواهید یک پست یا صفحه برای رتبه بندی باشد ، می توانید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی دنباله دار ، شانس موفقیت خود را افزایش دهید . کلمات کلیدی دم دراز اغلب دارای کلمات بیشتری هستند و کمتر از کلمات کلیدی “head” بسیار جستجو می شوند. اما محبوبیت کمتر به معنای رقابت کمتر است و شانس تبدیل معمولاً بیشتر است همانطور که می توانید در این راهنمای سئو محتوا بخوانید .

۲. درباره حجم جستجو برای عبارت کلیدی خود تحقیق کنید

هنگامی که یک عبارت جستجوی طولانی پیدا کردید و می خواهید برای آن رتبه بندی کنید ، باید تلاش کنید تا جستجوهای زیادی برای آن کلمه کلیدی یا عبارت حجم جستجو انجام دهید. این استفاده به تلاش زیادی نیاز دارد: تحقیق در مورد عبارات جستجو در Google Adwords یا Google Trends . اما اکنون می توانید به راحتی کلمات کلیدی مرتبط یا طولانی را در Yoast SEO دریافت کرده و اطلاعاتی راجع به حجم جستجو (هر چند وقت یک بار در یک دوره مشخص جستجو شده) و روندها (که چگونه با گذشت زمان تغییر کرده است) نیز پیدا کنید! اکنون می توانید به راحتی عبارات کلیدی مرتبط را مقایسه کرده و در مورد اینکه کدام یک را در پستهای فعلی یا پستهای دیگر خود تمرکز کنید ، تصمیم بگیرید!

بهینه سازی پست شما برای عبارات کلیدی مرتبط می تواند کیفیت محتوای شما را بهبود بخشد: این باعث می شود Google برای شما کاملتر و راحت تر باشد. اگر می خواهید یکی از این عبارات کلیدی مرتبط را برای پست های خود تنظیم کنید ، می توانید این کار را با یک کلیک در Yoast SEO Premium انجام دهید. پس از آن ، به ویرایشگر پست برگردید و پست خود را برای عبارت جدید مرتبط بهینه کنید.

۳. کلمه کلیدی پیشنهادی خود را به Google متصل کنید!

جدا از اینکه بدانید کدام عبارات جستجو در واقع توسط مردم استفاده می شود ، باید بدانید که ایده شما برای پست یا صفحه شما متناسب با نیازها و انتظارات افرادی است که از این عبارات جستجو استفاده می کنند. شما باید بفهمید که هدف جستجو چیست. یکی از راه های اینکه بفهمید محتوای شما نیازهای مردم را برآورده می کند این است که خودتان کلمات کلیدی پیشنهادی خود را در Google جستجو کنید.

صفحات نتیجه موتور جستجو را بررسی کنید

وقت بگذارید و به صفحات نتایج موتور جستجو نگاه کنید (SERP) آیا مقالات نتایج Google دارای شخصیت مشابه مقاله شما هستند؟ آیا مقاله شما می تواند مطابق با نتایج نشان داده شده در این صفحات جستجو باشد؟ اگر تصمیم دارید پست یا صفحه وبلاگ خود را بنویسید ، ضمن بهینه سازی دقیق این کلمه کلیدی تمرکز ، قصد دارید پست خود را در میان این نتایج قرار دهید .

نوع محتوای نشان داده شده در نتایج جستجو به شما کمک می کند تا درباره نوع محتوایی که ایجاد می کنید تصمیم بگیرید: آیا Google صفحات محصول یا پست های وبلاگ را نشان می دهد؟ یا شاید فیلم ها ، تصاویر؟ اگر یک نوع غالب وجود داشته باشد ، گوگل احتمالاً “فکر می کند” این نوع محتوایی است که افراد به دنبال آن هستند ، بنابراین ارزش دارد که برای ایجاد این نوع محتوا نیز وقت بگذارید. البته ، با تغییر هدف جستجو ، نتایج تغییر می کند. به یاد داشته باشید: شما باید نتایج دیگر جستجو را شکست دهید ، بنابراین این کار را فقط درصورتی انجام دهید که مطمئن باشید می توانید چیزی کاملاً برجسته و مفید برای مخاطبان خود بسازید!

آیا هر صفحه باید یک عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد؟

مردم معمولاً از ما می پرسند که آیا صفحه مربوط به صفحه یا صفحه تماس آنها باید یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشد ، و اگر چنین است ، چه چیزی باید باشد؟

پاسخ آسان است: هر صفحه به یک کلمه کلیدی تمرکز نیاز ندارد. صفحه تماس شما باید به راحتی قابل دسترسی باشد ، به عنوان مثال ممکن است لازم باشد برای “<نام شرکت> آدرس” رتبه بندی شود. این احتمالاً به عنوان یک کلمه کلیدی تمرکز معنی ندارد و خالی گذاشتن آن کاملاً خوب است.

کلام آخر

انتخاب یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی با تمرکز کامل یک علم دقیق نیست. شما باید ترکیبی از کلمات را هدف قرار دهید که در واقع توسط مخاطبان جستجو استفاده می شود. یک عبارت کلیدی با حجم نسبتاً زیاد و متناسب با مخاطب خود دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.