قالب وردپرس افزونه وردپرس

صفحه فرود چیست؟ و کارکرد آن چگونه است؟

صفحه فرود چیست؟

در بازاریابی دیجیتال ، صفحه فرود صفحه ای است که به طور خاص برای یک منظور طراحی شده است: ایجاد بازدید کننده برای تبدیل آن. خواه ثبت نام در یک رویداد ، مشترک شدن در خبرنامه یا اهدای پول به یک موسسه خیریه ؛ یک صفحه فرود قصد دارد این کار را انجام دهد. بنابراین کاملاً معطوف به یک عمل واحد است. ایده این است که این تمرکز و از بین بردن حواس پرتی های احتمالی ، احتمال تبدیل را افزایش می دهد. بازاریاب ها معمولاً این نوع صفحات را به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی ایجاد می کنند.

صفحه فرود چگونه کار می کند؟

تصور کنید از یک محل محلی ایمیلی دریافت کنید که کنسرت گروه مورد علاقه خود را اعلام می کند. شما از گرفتن بلیط فوق العاده هیجان زده اید! شما بر روی یک لینک کلیک می کنید و در نهایت به صفحه اصلی محل برگزاری بروید. سپس شروع به جستجوی برنامه می کنید. دوباره کی بود؟ شاید بهتر باشد از نوار جستجو استفاده کنید؟ صبر کنید ، یک بنر نیز یک کنسرت عالی دیگر را نشان می دهد. شاید ابتدا با دوستان خود در مورد اینکه کدام گروه را دوست دارند که صحبت کنید؟

اینترنت پر از حواس پرتی است و صفحات مهم یک کمپین بازاریابی سعی در خلاص شدن از شر همه حواس پرتی ها دارد. در مثال بالا ، اگر می توانستید در صفحه ای کاملاً متمرکز بر این کنسرت باشید ، با ارائه جزئیات لازم و فراخوان چشم نوازی که به سبد خرید منتهی می شود ، احتمالاً قبلاً بلیط را خریداری کرده اید.

اگر افراد بر روی پیوند مبارزات انتخاباتی در خبرنامه یا پست رسانه های اجتماعی شما کلیک کنند ، شما قبلاً به نوعی علاقه آنها را به رویداد ، امور خیریه یا هر آنچه تبلیغ می کنید برانگیخته اید. همانطور که در معرض محتوایی که روی آن کلیک کرده اند قرار گرفته اند ، احتمالاً قبلاً کمی موضوع در این زمینه داشته اند. به همین دلیل احتمالاً در هنگام ورود کاربر به سایت شما از جستجوی اطلاعاتی در گوگل ، در سفر کاربر بیشتر خواهند بود . این به این معنی است که احتمال تبدیل (مشترک شدن ، گرفتن بلیط یا خرید چیزی) بیشتر است. بنابراین منطقی است که روی عملکرد کاربر تمرکز کنیم. اکنون فقط باید اطمینان حاصل کنید که این عمل را تا حد ممکن آسان کنید!

چگونه آنها را بهینه کنیم؟

هنگام ایجاد یک صفحه فرود برای اهداف بازاریابی ، ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید افراد در آن صفحه چه کاری انجام دهند. اگر هدف مشخصی از مبارزات انتخاباتی خود دارید ، این نباید خیلی سخت باشد. در مثال بالا ، فروش بلیط آن کنسرت است. اگر هدف خود را می دانید ، می توانید شروع بهینه سازی صفحه برای گروه هدف کنید و تمام عناصر اساسی را که باید در صفحه باشد اضافه کنید.

صفحات فرود و جستجوگرها

آیا می خواهید صفحه فرود شما رتبه بندی شود؟ می توانم بشنوم که می گویی: بله ، البته! من می خواهم در این صفحه فرود نرم افزاری که ایجاد و آزمایش کرده ام ، تا آنجا که ممکن است کاربر پیدا کنم! اما ، فراموش نکنید که صفحه ای که مخصوصاً برای یک کمپین طراحی شده و بیشتر بازدیدکنندگان آن را از طریق خبرنامه ها و رسانه های اجتماعی به خود جلب می کند ، ممکن است همیشه مناسب ترین جستجوگرها در Google نباشد.

باید از خود بپرسید ، آیا این صفحه ای است که افراد می خواهند هنگام جستجوی چیزی پیدا کنند؟ یا آیا آنها مقاله مفصلی راجع به موضوعی که به آن علاقه دارند ، می خواهند؟ آیا آنها آماده مشترک شدن یا خرید هستند؟ یا آیا آنها هدف جستجوی متفاوتی دارند ؟ این افراد در سفر کاربر کجا هستند ؟ همانطور که این صفحه را برای تبدیل طراحی کرده اید ، جدا از افرادی که واقعاً در جستجوی رویداد ، مسابقه یا کمپین شما هستند ، ممکن است بهترین حالت مناسب نباشد.

البته می توانید از بهینه بودن صفحه برای مدت زمان دقیق رویداد اطمینان حاصل کنید. برای سایر اصطلاحات ، ممکن است رتبه بندی با صفحه ای که بیشتر روی تبدیل متمرکز است و احتمالاً نسخه زیادی ندارد ، دشوارتر باشد. قرار دادن پیوندهای داخلی کافی به این صفحه همچنین می تواند به آن کمک کند تا برای مدت زمان دقیق رتبه بندی شود. اگر می خواهید محتوا را به صفحه اضافه کنید ، شاید حتی با پیوند به اطلاعات بیشتر در مورد سایت خود ، بهتر است آن را به زیر اضافه کنید ، زیرا ممکن است مانع تبدیل افراد شود. اما دوباره ، از خود بپرسید: هدف شما از این صفحه دقیقاً چیست؟ شاید بهتر باشد که آن را فقط برای یک هدف بهینه کنیم!

نتیجه

در بازاریابی دیجیتال ، صفحه فرود صفحه ای است که برای ایجاد عملکرد خاصی از کاربر طراحی شده است. این برنامه اغلب به عنوان بخشی از یک کمپین و با هدف تبدیل ایجاد می شود: این صفحه باید بازدید کننده را متقاعد کند که مشترک شود ، شرکت کند یا چیزی خریداری کند. بنابراین بسیار متمرکز است. این نباید با صفحات Landing در Google Analytics اشتباه گرفته شود ، که لیستی از صفحه هایی است که افراد از منابع خارجی در آن قرار می گیرند. بسته به هدف صفحه می توانید صفحه را برای موتورهای جستجو نیز بهینه کنید ، اما گاهی اوقات بهتر است که فقط بر روی تبدیل متمرکز باشید. هر کاری که می کنید ، ابتدا به هدف صفحه خود فکر کنید!

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *