قالب وردپرس افزونه وردپرس

ایجاد تغییرات برای مطالب قدیمی سایت آنها را حذف کنیم یا به‌روزرسانی؟

گاهی اوقات ، محتوای وب سایت شما بی ربط یا منسوخ می شود و شما باید درباره به روزرسانی یا حذف آن تصمیم بگیرید. این بخشی از فعالیتهای منظم نگهداری محتوای شماست. روش های مختلفی برای دستیابی به این موضوع وجود دارد و این مقاله به شما کمک می کند که بهترین راه حل برای تغییر محتوای قدیمی را بدانید.

محتوای قدیمی را که هنوز معتبر است به روز کنید

بیایید با یک مثال شروع کنیم: در وبلاگ ما ،  مقاله ای در مورد توضیحات متا داریم  که برای به روز نگه داشتن آن نیاز به به روزرسانی مداوم دارد. ما فقط باید مطمئن شویم که آن با تمام تغییراتی که Google در نحوه مدیریت توصیفات متا ایجاد می کند ، به روز باشد. گاهی اوقات به نظر می رسد که ممکن است کمی طولانی تر باشند و گاهی اوقات  دوباره به طول قدیمی برمی گردند .

پست ما به نویسندگان و ویراستاران برای نوشتن توصیفات متا کمک می کند ، حتی اگر توصیه ها با گذشت زمان تغییر کند. اگرچه مقاله ممکن است همان چیزی باشد که ما آن را محتوای سنگ بنای اصلی می نامیم  ، اما برای مطابقت با آخرین استانداردها – دائماً باید محتوای آن به روز شود.

اگر آن را به روز کنید و دوباره آن را به روز کنید ، می توانید به راحتی از پست های قدیمی خود محتوای جدید و ارزشمندی ایجاد کنید: به قول معروف شراب قدیمی در بطری های جدید. به عنوان مثال می توانید سه پست قدیمی وبلاگ درباره همان موضوع را در یک پست جدید ادغام کنید یا به سادگی قسمت های قدیمی پست خود را با محتوای به روز شده جایگزین کنید.

پست ها یا صفحات بی ربط را حذف کنید

به احتمال زیاد شما در سایت خود دارای پست یا صفحات قدیمی هستید که دیگر نیازی به آنها ندارید. در امتداد یک پست وبلاگ در مورد محصولی که چندی پیش فروش خود را متوقف کرده اید و قصد فروش مجدد آن را ندارید ، فکر کنید ، اعلامیه رویدادی که مدت ها پیش رخ داده است یا صفحات قدیمی با محتوای کم یا بدون محتوای – به اصطلاح  صفحات نازک مطالب .

اینها فقط چند نمونه است ، اما من مطمئن هستم که می دانید از کدام پست ها یا صفحات صحبت می کنم. این محتوای قدیمی ، اکنون یا برای آینده ای قابل پیش بینی ، هیچ ارزشی ندارد. در این صورت ، یا باید به Google بگویید که این پست ها یا صفحات قدیمی را فراموش کند یا اینکه URL را هدف دیگری قرار دهید.

وقتی صحبت از حذف محتوای قدیمی می کنم ، منظورم این نیست که فقط “حذف” را فشار دهید و سپس آن را فراموش کنید. اگر این کار را انجام دهید ، محتوا ممکن است هفته ها پس از حذف در Google نشان داده شود. ممکن است URL دارای مقداری پیوند نیز باشد ، که هدر دادن آن شرم آور است.

هنگامی که یک URL هنوز دارای ارزش است ، به عنوان مثال ، شما تعدادی پیوند با کیفیت دارید که به آن صفحه اشاره می کنند ، می خواهید با هدایت URL به یک آدرس مرتبط ، از آن مقدار استفاده کنید. با ۳۰۱ Redirect به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان خواهید گفت که نسخه بهتر یا جدیدتری از این محتوا در جای دیگر سایت شما وجود دارد. تغییر مسیر ۳۰۱ به طور خودکار افراد و Google را به این صفحه می فرستد.

بگویید شما یک پست قدیمی در مورد یک نژاد خاص سگ دارید. شما باید آن را حذف کنید ، بنابراین گام بعدی منطقی این است که آن پست را به پست جدیدتری در مورد این نژاد سگ هدایت کنید. اگر آن پست را ندارید ، پستی در مورد نزدیکترین نژاد ممکن انتخاب کنید. هدایت مجدد به یک گروه مرتبط ممکن است در بعضی موارد لبه ای باشد اما این نباید یک روش استاندارد باشد. علاوه بر این ، هدایت مجدد به صفحه اصلی نباید بحث شود – این یک الگوی ضد SEO است .

به موتورهای جستجو بگویید محتوا عمداً از بین رفته است

اگر صفحه مرتبطی در سایت شما وجود ندارد که بتوانید به آن ریدایرکت کنید ، عاقلانه است که به Google بگویید پست قدیمی شما را به طور کامل با ارائه وضعیت “۴۱۰ Deleted” به Google فراموش کند. این کد وضعیت به Google و بازدید کنندگان می گوید که محتوا فقط ناپدید نشده است. شما آن را با یک دلیل حذف کرده اید.

وقتی Google نتواند پستی را پیدا کند ، سرور معمولاً وضعیت “۴۰۴ Not Found” را به ربات موتور جستجو بازمی گرداند. همچنین در کنسول جستجوی Google خود   برای آن صفحه خطای خزیدن ۴۰۴ مشاهده خواهید کرد . در نهایت ، Google آن را حل کرده و URL به تدریج از صفحات نتیجه جستجو محو خواهد شد. اما این زمان می برد.

۴۱۰ از این لحاظ قدرتمندتر است که به گوگل می گوید صفحه برای همیشه از بین رفته است ، هرگز برنمی گردد. شما آن را به عمد ، دوره حذف کرده اید. اگر سریعتر از ۴۰۴ ، گوگل به آن عمل خواهد کرد ، در مورد  کدهای وضعیت سرور اطلاعات بیشتری کسب کنید ،  اگر همه اینها برای شما مزاحم است.

آیا محتوای قدیمی برای پرداختن دارید؟

تمیز کردن مطالب قدیمی باید بخشی از برنامه های معمول نگهداری محتوای شما باشد تا وب سایت شما مناسب بماند . اگر پست های قدیمی خود را مرتباً مرور نکنید ، دیر یا زود با مشکل روبرو خواهید شد. شما ممکن است با داشتن صفحات زیاد در مورد همان موضوع ، اطلاعات نادرستی را به بازدیدکنندگان نشان دهید یا به رتبه بندی خود صدمه بزنید ، و شانس آدم خواری کلمات کلیدی را افزایش دهید ، که بعداً جای کار زیادی دارد. بنابراین ، پست های قدیمی خود را مرور کرده و تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید: به روزرسانی ، ادغام یا حذف.

اگر برای شما دشوار است که تصمیم بگیرید چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را حذف کنید و آن را تغییر دهید ، این راهنمای گام به گام برای رفع انساندادی کلمه کلیدی ممکن است به شما کمک کند!

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *