قالب وردپرس افزونه وردپرس

آشنایی با انواع دسته بندی الگوریتم های گوگل

آشنایی با انواع دسته بندی الگوریتم های گوگل

الگوریتم به دستورالعمل هایی گفته می شود که گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل اطلاعات را روی وب سایت شما انجام می دهد.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل مدام درحال تغییر می باشند، در این مقاله به بررسی الگوریتم های زیر می پردازیم:

  • الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm)
  • الگوریتم پاندا (Panda algorithm)
  • الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird algorithm)
  • الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm)

الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm)

فاکتورهای مورد بررسی این الگوریتم روی لینک ها و بک لینک ها تمرکز دارد و به کیفیت و قدرت لینک ها اهمیت بالایی می دهد.

بهترین روش برای ایجاد بک لینک، تولید محتوای مفید در شبکه های اجتماعی و لینک دهی به سایت می باشد. موضوع مهم دیگر، وجود Anchor Text در صفحات می باشد تا یک متن خلاصه را به صفحه ای که متن کامل در آن وجود دارد ارتباط دهد.

بطور کلی الگوریتم پنگوئن موارد زیر را نیز مورد بررسی قرار می دهد:

مبارزه با لینک های شکسته و اسپم

شناسایی مطالب کپی

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

خرید لینک برای بدست آوردن رتبه

لینک های بوجود آمده خودکار

میزان بروز بودن مطالب موجود در شبکه های اجتماعی

لینک های پنهان شده و تغییر مسیرها

مقابله با مطالبی که شامل نصب ویروس ها و بدافزار های دیگر می باشد.

الگوریتم پنگوئن نسخه ۴.۰

پس از دو سال الگوریتم پنگوئن بروزرسانی شد و این نسخه آخرین نسخه بروزرسانی شده می باشد. همانطور که گوگل مدام درحال ایندکس کردن صفحات می باشد این الگوریتم به صورت لحظه ای (Real Time) فاکتورهای مربوط به رتبه بندی را پردازش می کند و طی این فرآیند سایت ها ممکن است جریمه شوند و یا به اصطلاح پنالتی دریافت کنند و سایت های دیگری از جریمه رهایی پیدا کنند و انتظار داشته باشید که صفحاتی از وب سایت شما که شامل شاخص های الگوریتم پنگوئن نمی باشند از نتایج جستجوی گوگل حذف گردند.

این نسخه آخرین نسخه بروزرسانی شده می باشد زیرا پنگوئن از این پس به عنوان بخشی از هسته مرکزی جستجوی گوگل فعالیت می کند.

الگوریتم پاندا (Panda algorithm)

توجه الگوریتم پاندا روی کیفیت محتوا و کپی نبودن آن است و سایت های که بازدیدی از سمت کاربران ندارند و یا بازه زمانی زیادی را در سایت صرف نکرده اند را از نتایج جستجو حذف می کند و سایت هایی دارای مطالب تولیدی با کیفیت بالا را جایگزین مطالب تقلبی می کند.

 بطور کلی الگوریتم پاندا موارد زیر را نیز مورد بررسی قرار می دهد:

استفاده بیش ازحد از تبلیغات

استفاده از تگ های تکراری و نامربوط

زمان کوتاه حضور کاربر

امتیازهای مورد بررسی گوگل در صفحات وب سایت شامل موارد زیر می باشد:

تعداد بازدیدها (Number Hits)

کیفیت محتوا (Quality Of Content)

زمان قرار داشتن مخاطب در سایت (Time On Site)

میزان مشاهده از دیگر صفحات سایت (Page Views)

میزان فراری بودن از سایت (Bounce Rate)

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی (Social Networks)

برند سازی اینترنتی (Internet Branding)

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird algorithm)

این الگوریتم وظیفه تجزیه و تحلیل عباراتی را که کاربر وارد کرده است را به عهده دارد تا بتواند نسبت به خواسته های کاربران نتایج خود را بهبود دهد. این الگوریتم تاثیر مستقیمی بر نتایج رتبه بندی ندارد و فقط به بررسی عبارات جستجو شده می پردازد.

به عنوان مثال در گذشته با جستجوی کلمه “کامپیوتر” صفحاتی که در عنوان و متن آنها از کلمه کلیدی “کامپیوتر” استفاده شده است را نمایش می دهد، اما امروزه تمامی مترادف های که معنی کامپیوتر را می دهند مانند: “رایانه” را در نتایج جستجو نمایش می دهد.

همچنین در این الگوریتم تمامی کلماتی را که در عبارت مورد نظر وارد کرده اید مانند حروف اضافه “را” ، “از” در نتایج تاثیرگذار می باشند، تا با سریعترین زمان به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

این الگوریتم بسیار شبیه به الگوریتم رنک برین می باشد ولی الگوریتم رنک برین پیشرفته تر است.

الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm)

قطب اصلی موتور جستجو گوگل الگوریتم کبوتر است و شامل سئو محلی یا Local Seo می باشد، و نتایج جستجو را متناسب با محل جغرافیایی کاربر تعیین می نماید.

علت نام گذاری این الگوریتم بدلیل آن بوده که در گذشته برای ارتباطات نزدیک و محلی از کبوتر استفاده می شده است. تخمین محله و فاصله از ویژگی های این الگوریتم می باشد.

این الگوریتم را در یک مقاله کاملا مجزا برایتان شرح داده ایم می توانید با مراجعه به صفحه مقالات اطلاعات بیشتری از این الگوریتم را کسب کنید.

درحال حاضر این الگوریتم برای بسیاری از زبان ها فعال است.

ما در سایت seoinsite.ir  در تلاش هستیم تا با ارائه آموزش های رایگان سئو برای شما علاقمندان پاسخگوی همیشگی به سوالات شما در سئو باشیم.

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *