قالب وردپرس افزونه وردپرس

همه چیز در مورد سئو خارجی و تکنیک های کاربردی سئو خارج از سایت

همه چیز در مورد سئو خارجی و تکنیک های کاربردی سئو خارج از سایت

در مقاله های پیشین برایتان گفتیم سئو بخش های مختلفی دارد و بخش داخلی آن که مرتبط با محتوای سایت بود برایتان شرح دادیم. در این مقاله در نظر داریم تا سئو خارجی و انواع تکنیک های آن را معرفی و در حد امکان با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

سئو یعنی کاری کنیم که سایت ما برای اینکه گوگل آن را راحت پیدا کند، راحت بخواند و راحت رتبه‌بندی کند، آماده باشد.

بهینه‌سازی یا همان سئوی داخلی سایت، عبارت است از تمام کارهایی که در داخل سایت خودمان انجام می‌دهیم، تا تمام صفحات و محتواهای سایت، برای موتور جستجو بهینه باشند.

سئوی خارجی سایت (Off-Page SEO) چیست؟

به تمام تکنیک‌هایی که خارج از سایت خودمان، برای بهبود رتبه در نتایج جستجو انجام می‌دهیم، سئوی خارجی سایت گفته می‌شود.

سایت‌های دیگر، شبکه‌های اجتماعی و حتی جستجوی نام برندمان در گوگل، از جمله سیگنال‌های خارجی هستند که روی رتبه‌بندی نتایج تأثیر گذارند. بخش اعظم تمرکز سئوی خارجی روی این است که نشان دهد بقیه (چه در سایت‌ها دیگر و چه در شبکه‌های اجتماعی)، اعتبار سایت شما یا محتوای شما را تأیید کرده‌اند. گوگل این تائید را از طریق لینک‌هایی که به سایت شما داده شده، بحث‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی راجع‌به شما به راه افتاده و حتی تعداد دفعاتی که کاربران نام برند شما را جستجو کرده‌اند، متوجه می‌شود.

چرا سئوی خارجی اهمیت خیلی زیادی دارد؟

در رتبه‌بندی نتایج گوگل، حدود ۲۰۰ فاکتور مهم دخیل هستند؛ یعنی گوگل طبق این ۲۰۰ فاکتور، تصمیم می‌گیرد که کدام سایت رتبه اول را بگیرد یا کدام یکی به صفحه دوم برود. [این فاکتورها را می‌توانید در مقاله ۲۰۰ فاکتور مهم رتبه‌بندی سایت‌ها (آپدیت سال ۲۰۲۰) بخوانید.]

نکته اینجاست که حدود ۵۰% درصد از این فاکتورها، مربوط به سئوی خارجی هستند.

از طرف دیگر، گوگل توجه ویژه‌ای به تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل اعتماد بودن (Trustworthiness) سایت‌ها دارد. این موضوع را می‌شود از کتابچه‌ای که گوگل برای ارزیاب‌های خود منتشر کرده است، فهمید. گوگل در این کتابچه، صراحتاً به ارزیاب‌های خود اعلام کرده است که به E-A-T (مخفف تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) سایت منتشرکنندۀ محتوا، نویسنده آن مطلب و حتی شهرت و آوازۀ آن برند دقت کنند. (اگر این کتابچه که گوگل خودش درباره موتور جستجو منتشر کرده برایتان جالب است، منتظر سورپرایزی که در پایان این مقاله برایتان داریم، باشید.)

تکنیک‌های سئوی خارجی (Off-Page SEO) آشنا شوید

خیلی از سئوکارهای تازه‌کار، فکر می‌کنند که سئوی خارجی مساوی است با بک لینک گرفتن. یعنی اگر تمرکزمان را بگذاریم روی دریافت لینک از هزاران سایت مختلف، گوگل ما را به رتبۀ اول نتایج خود خواهد رساند. این تصور اشتباهی است! سئوی خارجی وب‌سایت، علاوه‌بر لینک سازی شامل بخش‌های دیگری هم هست. بخش های سئو خارجی عبارتند از:

  • بک‌لینک‌سازی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • فعالیت مفید و موثر در شبکه‌های اجتماعی

بک لینک ها

همانطور که می‌دانید، بک‌لینک‌های یک سایت، جزو مهم‌ترین فاکتورهای سئو هستند؛ اما یک نکته را هرگز فراموش نکنید:کیفیت لینک‌های خارجی که دریافت می‌کنیم، مهمتر از کمیت آن است. به عبارت دیگر، اگر شما بتوانید ۱۰ لینک با کیفیت دریافت کنید، خیلی بهتر از این است که ۱۰۰۰ لینک با کیفیت متوسط داشته باشید! شاید بپرسید:

اینفلوئنسر مارکتینگ

به استفاده از افراد تاثیرگذار، برای رساندن پیام برند خود، به مخاطبان هدف، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می‌شود. آن ها افرادی هستند که معمولاً تعداد دنبال‌کننده‌های زیادی دارند، در بین مردم محبوب هستند و مردم توصیه‌های آن‌ها را با جان و دل قبول می‌کنند.لین

با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانید کاری کنید که مردم نسبت به برند شما آگاهی پیدا کنند، کنجکاو شوند و برای دریافت محتواهای بیشتر، نام‌تان را در گوگل سرچ کنند. گوگل به این تعداد جستجوها توجه می‌کند و وقتی می‌بیند عدۀ زیادی دنبال شما می‌گردند، دست‌تان را توی دست هم می‌گذارد.

نقش شبکه‌های اجتماعی در سئوی سایت

برای اینکه فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی نتیجه‌بخش باشد، اول مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. مخاطبان هدف خود را که بشناسید، می‌توانید رسانه‌های درست و همینطور محتوای مناسب آن‌ها را تهیه کنید. در این بخش چند شبکه اجتماعی که ممکن است خیلی به کارتان بیاید را بررسی می‌کنیم.

افزایش بازید سایت به دنبال ویدئو مارکتینگ و افزایش سرچ برندطبق توضیحاتی که سایت بک‌لینکو ارائه کرده، این نمودار میزان افزایش بازدید صفحه، به‌دنبال ویدئو مارکتینگ و افزایش سرچ برند را نشان می‌دهد. هر چقدر که بازدید از ویدئوهای یوتیوب افزایش پیدا کرده، تعداد سرچ “Backlinko” در گوگل نیز بیشتر شده و تعداد افراد بیشتری از این سایت بازدید کرده‌اند.

یک نکته دربارۀ شبکه‌های اجتماعی

هر شبکه اجتماعی، ماهیت خاص خودش را دارد. برای همین قبل از هر حرکتی باید مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و در کدام شبکه، دسترسی به آن‌ها آسان‌تر و بهتر است.

برای مثال، کسب‌وکارهای B2C، که سروکارشان با مصرف‌کنندۀ نهایی کالا است، بهتر است روی اینستاگرام تمرکز کنند. از طرفی، کسب‌وکارهای B2B که سروکارشان با سایر کسب‌وکارهاست، بهتر است روی رسانۀ لینکدین بیشتر کار کنند.

در این مقاله برایتان سئو خارجی را توضیح دادیم و تعدادی از نکات را که برای موفقیت در سئو خارجی وجود دارد را بیان کردیم. در نهایت امیدواریم به پاسخ سوال خود رسیده باشید اگر می خواهید راهنمایی های بیشتری بگیرید می توانید به سایر مقالات ما مراجعه کنید و یا اینکه با شماره تلفن سایت seoinite.ir با ما در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی

هیچ مقاله ای را بدون هدف و تنها ایجاد نکنید!

محتوای تنها چیست؟ محتوای تنها ، محتوایی است که از پست ها یا صفحات دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *