قالب وردپرس افزونه وردپرس

۵ دلیل عدم موفقیت سئو و روش های مقابله با آن ها

۵ دلیل عدم موفقیت سئو و روش های مقابله با آن ها

پیش تر در مقاله های قبل تر با سئو و گام های آن آشنا شدید در این مقاله برایتان دلیل موفق نشدن بسیاری از سایت ها در سئو را بیان می کنیم. همانطور که می دانید، سئو و بهینه سازی سایت می تواند ابزار قدرتمندی برای بازاریابی کسب و کارتان باشد، اما موفقیت آن نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق است.

در ادامه این مقاله ۵ دلیل که باعث شکست یک سایت در سئو می شود را نوشته ایم امیدواریم با خواندن این مقاله به پاسخ سوال خود برسید.

بروز نبودن سئو سایت

حتی شرکت های بزرگی که حجم وسیعی فروش اینترنتی دارند با متخصصان سئو قدیمی همکاری می کنند. اغلب این متخصصان سئو، دانش و علم شان متعلق به ۱۰ سال پیش است و از آن زمان تاکنون سعی نکرده اند اطلاعات خود را با قوانین روز موتورهای جستجو تطبیق دهند. در حوزه سئو و بازاریابی جستجو که رشدی سریع دارد، مطمئناً چنین رویکردی نمی تواند کارساز باشد.

استراتژی سئویی که بر اساس قواعد روز نباشد در سطوح مختلف برای شما دردسر ساز خواهد بود. اولین مشکل واضحی که وجود دارد این است که شما نمی توانید با شرکت های همکار (که از جدیدترین و بروزترین تاکتیک های سئو استفاده می کنند) رقابت کنید و یک سر و گردن از آنها بالاتر باشید.

زمانی که از روش های سئو قدیمی و تاریخ گذشته استفاده می کنید، باید منتظر عواقب ناگوار آن نیز باشید. بیشتر استراتژی های سئویی که در گذشته مورد پذیرش بودند، امروزه اسپم یا سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند. استفاده از این تاکتیک های قدیمی سئو می تواند باعث حریمه شدن سایت شما شود که در نتیجه آن همۀ سایت شما با بخشی از آن از نتایج جستجو حذف می شود. این موضوع زمانی فاجعه بار می شود که تجارت شما به ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو وابستگی داشته باشد.

یک متخصص سئو باید با تکنولوژی روز موتورهای جستجو آشنایی داشته باشد و بتواند یک وب سایت را بر اساس تغییرات روز موتورهای جستجو بهینه سازی کند. آیا می دانید طی سال های گذشته سئو چقدر تغییر کرده است؟

نبود میل جاه طلبی

از آنجایی که سئو و بهینه سازیِ عالی سایت پر هزینه است، زمانی که اهداف متوسطی برای کسب و کار خود دارید، تنظیم کردن هزینه ها ممکن است کمی دشوار باشد. هنگامی که صاحبان یک کسب و کار از هزینه های سئوی درجه یک مطلع می شوند، به جای برنامه ریزی بلند مدت ترجیح می دهند اهداف خود را کوچک کنند. در این شرایط به دستاوردهای اندک نیز قانع می شوند.

بر خلاف بیشتر تاکتیک های بازاریابی، سئو به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد و در طول زمان قدرتمندتر می شود. هرچه قدر در زمینه سئو بلند پروازتر و جاه طلب تر باشید، مطمئناً در طولانی مدت نتیجه بسیار خوبی بدست خواهید آورد.

نداشتن صبر و استقامت

کلید اصلی برای موفقیت در سئو صبر و استقامت است. بودجه شما باید مناسب باشد و به طور هوشمندانه در مراحل مختلف فرآیند سئو، توزیع گردد. اگر تمام بودجه خود را در یک مرحله از سئو یا در آغاز راه اندازی پروژه مصرف کنید یا پیش از آنکه به موفقیت کوچکی دست یابید، سئوی سایت خود را رها کنید مطمئناً شکست خواهید خورد. دنبال کردن یک استراتژی سئوی نادرست یا انجام ندادن کارهای ضروری به تدریج رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را تخریب می کند و از میزان درآمد شما می کاهد.

انجام ندادن مداوم سئو

یکی از مواردی که توضیح دادنش برای مشتریان جدید بسیار دشوار است، موضوع تداوم فرآیند سئو است. این ذهنیت که سئو برای یک بار انجام می شود و پس از آن تمام می شود، طرز فکر اشتباهی است. سئو فرآیندی مدوام و در حال پیشرفتی است که باید بر روی آن زمان صرف شود.

بزرگترین مزیت سئو این است که در طول زمان و با تلاش بیشتر موثر تر و قوی تر خواهد شد. زمانی که شما تلاش های خود را متوقف می کنید رقبایتان دست به کار می شوند و راه حل های جدیدی برای شکست دادنتان پیدا می کنند.

استراتژی سئویی که به درستی تعریف شده است می تواند طی هفته ها، ماه ها یا سال ها نتیجه دلخواه را به شما ارائه کند، اما این اتفاق تنها زمانی ممکن است که شما به طور مداوم استراتژی سئو خود را دنبال کنید.

عدم پی گیری یا بی مسئولیتی

هر کاری که در زمینه سئو سایت خود انجام می دهید باید تاثیری قابل اندازه گیری داشته باشد. یک فرد در تیم سئویتان باید این اثرات را اندازه گیری کند و میزان موفقیت شان را بررسی نماید.

شما باید در همان اوایل کار متوجه شوید که چه فاکتوری، نتیجه دلخواه را به شما نمی دهد. بدون داده های تحلیل شده و بررسی مداومشان، پی گیری عملکرد و اندازه گیری پیشرفت بسیار دشوار خواهد بود. اینجا دقیقاً همان نقطه ای است که بیشتر فعالیت های سئو با شکست مواجه می شوند.

در نهایت باید بگوییم که با رعایت نکات گفته شده و سپردن کار های سئو سایت به یک سئو کار حرفه ای شما می توانید مسیر پیشرفت را به درستی طی کنید.

مطلب پیشنهادی

هیچ مقاله ای را بدون هدف و تنها ایجاد نکنید!

محتوای تنها چیست؟ محتوای تنها ، محتوایی است که از پست ها یا صفحات دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *