قالب وردپرس افزونه وردپرس

الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم گوگل پنگوئن

در این مقاله اموزش رایگان سئو شما را با یکی از الگوریتم های گوگل آشنا خواهیم کرد اما ابتدا بیایید برایتان الگوریتم را شرح دهیم و سپس بگوییم که چرا گوگل از الگوریتم استفاده می کند و در نهایت برایتان الگوریتم پنگوئن را توضیح دهیم.

الگوریتم چیست؟

در یک تعریف عمومی به مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال کنند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد، الگوریتم گفته می شود.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل دستورالعمل هایی هستند که موتور جستجوی گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در حقیقت اگوریتم ها به شکل ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا در مواقع لازم کاربران بتوانند از این داده ها استفاده کنند همچنین در نظر داشته باشید که طبق اعلام گوگل، وزن الگوریتم های هسته در سال ۵۰۰ بار تغییر می کند و گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور را برای اندازه گیری قدرت صفحات اینترنتی در نظر می گیرد. به همین دلیل است که نتایج گوگل همواره در حال تغییر هستند و گوگل همواره سعی می کند بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد. در نتایج گوگل، علایق کاربر، مکان فیزیکی و فاکتور های بسیار زیاد دیگری نیز دخیل هستند تا بتوانند نتایج را شخصی سازی کنند.

همانطور که می دانید دنیای سئو مدام در حال تغییر است و فاکتور هایی که برای رتبه بندی سایت‌ ها در صفحه نتایج موتورهای جستجو استفاده می ‌شود نیز همیشه ثابت نمی ‌ماند. گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجوی اینترنتی تاکنون بارها الگوریتم‌ های رتبه بندی خود را تغییر داده و به روز رسانی کرده است. چون گوگل در بازار جستجوی اینترنتی نفوذ و انحصار زیادی دارد، آگاهی از به روزرسانی الگوریتم های رتبه بندی اش امری ضروری است، زیرا در صورت همسو نشدن با آن ممکن است رتبه سایت ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل افت کند و موجب کاهش ترافیک ورودی به آن ها شود. در ادامه به بررسی و تشریح عملکرد چند مورد از الگوریتم های گوگل می پردازیم.

الگوریتم پنگوئن گوگل (Penguin algorithm):

 الگوریتم پنگوئن در آوریل ۲۰۱۲ معرفی گردید که بر روی لینک های سایت و بک لینک ها تمرکز دارد. این الگوریتم وظیفه شناسایی لینک های اسپم و سایت هایی را که برای بهبود رنکینگ خود بک ‌لینک خریداری می ‌کنند به عهده دارد. همانطور که می‌دانیم گوگل برای سایتی که تعداد لینک ورودی به آن از سایت های دیگر بیشتر باشد امتیاز بالاتری قائل شده و آن را در رتبه ‌های بالاتر جستجو قرار می ‌دهد. این عمل باعث شده تا افرادی سودجو به صورت فله ای اقدام به قرار دادن لینک وب سایت های دیگر کرده و بابت آن پول دریافت کنند. پنگوئن گوگل در صورت مواجه با تعداد زیاد لینک‌ گذاری در یک سایت و مرتبط نبودن لینک های قرارداده شده با محتوای آن سایت، اسپمرها را شناسایی نموده و هم وب سایت لینک گذارنده و هم وب سایت لینک دهنده را جریمه و از لیست جستجوها حذف می‌ کند.

گوگل در مقابل به قدرت و اهمیتی که بک لینک ها دارند امتیاز می دهد و به همین دلیل بهترین کار نگارش مطالب خوب و مفید و انتشار آن در شبکه های اجتماعی است که می توانند بک لینک های خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. موضوع دیگری که در الگوریتم های گوگل اهمیت دارد anchor text می باشد. Anchor text متنی است که برای توضیح و نمایش لینک استفاده می شود.

دلایل تشکیل الگوریتم پنگوئن چه بود؟

  • مبارزه با اسپمر ها و مطالب کپی
  • استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی
  • نمونه هایی از لینک های غیر طبیعی:
  • لینک های خریده شده برای بدست آوردن رتبه
  • تبادل لینک بیش از حد به صورت متقابل
  • لینک های ایجاد شده به صورت خودکار با برنامه های لینک ساز
  • فاکتور های مورد بررسی الگوریتم پنگوئن:
  • میزان به اشتراک گذاشته شدن مطالب شما در شبکه های اجتماعی
  • پرهیز از تکرار کلمات کلیدی
  • کیفیت مطالب موجود در وب سایت
  • عدم استفاده از مطالب کپی و رعایت کپی رایت
  • منظم قرار دادن مطالب وب سایت
  • محتوای به صورت اتوماتیک تولید شده
  • پنهان کاری
  • تغییر مسیر های فریب کارانه
  • متن یا لینک پنهانی
  • صفحات راه در رو
  • بارگذاری صفحات با کلمات کلیدی بی ربط
  • ایجاد صفحات با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ، نصب ویروس ها، تروجان ها یا دیگر بدافزارها
  • سوء استفاده از تکه های غنی نشانه گذاری شده
  • ارسال پرس و جو های خودکار به گوگل

امیدواریم به شناخت لازم در مورد این الگوریتم رسیده باشید در کنار آموزش های رایگان سئو که در سایت seoinsite.ir منتشر می شود شما می توانید با شماره تماس های قرار داده شده در همین سایت از خبره های سئو راهنمایی و مشاوره بگیرید.

مطلب پیشنهادی

هیچ مقاله ای را بدون هدف و تنها ایجاد نکنید!

محتوای تنها چیست؟ محتوای تنها ، محتوایی است که از پست ها یا صفحات دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *