قالب وردپرس افزونه وردپرس

متا تگ هایی که در سئو کارایی دارند

متا تگ هایی که در سئو کارایی دارند

متا تگ ها در صفحات وب به دلیل ارتباط بهتر با موتور جستجو استفاده می شوند و اطلاعات خاص صفحه را در خود جای داده اند. در این مقاله می خواهیم این متا تگ ها را معرفی و خاصیت آن ها را شرح بدهیم.

متا تگ هایی که معرفی خواهیم کرد از کاربردی و مفید ترین ها خواهد بود و به متا تگ های بی ارزش توجهی نخواهیم کرد. البته در مفید ترین ها نیز درجه اهمیت های متفاوتی وجود دارد. قطعا خودتان با خواندن ادامه این مقاله متوجه اهمیت هر یک از این متا تگ ها خواهید شد.

متا تگ هایی که در ادامه خواهید خواند، لازم است در هر صفحه از وب وجود داشته باشند. اگرچه لیست این متا تگ ها زیاد است، اما برخی از مهمترین ها را در اینجا می آوریم.

Content Type

یکی از ضروری ترین تگ هاکه از اهمیت بالایی برخوردار است و ما نیز در ابتدای معرفی از آن یاد کرده ایم این تگ برای مشخص کردن نوع نویسه آن صفحه می باشد و در زمان نمایش نتایج در موتور جستجو تاثیر بسیار زیادی دارد.

Title

یکی دیگر از تگ های مهم در صفحه وب شما عنوان صفحه می باشد.کاربرد این تگ برای سئوی سایت امری حیاتی است و در صورتی که به درستی از آن استفاده شود، نتایج پرباری حاصل خواهد شد. آنچه که کاربران در جستجوهای خود می توانند ببیند و بعد تصمیم می گریند وارد سایت شما شوند، عنوان صفحات است. توجه داشته باشید که هر صفحه باید تگ تایتل یکتا داشته باشد.

Meta Description یا Description

توضیحات متا یا دیسکریپشن، متا تگ مهم دیگری است، که به بهینه سازی صفحات وب کمک فراوانی می کند. همانطور که میدانید توضیحات متا در صفحه نتایج زیر عنوان صفحه قرار می گیرد و توضیحاتی در مورد صفحه مربوطه ارائه می دهد. کاربران با خواندن آن قانع می شوند که وارد سایت شما شوند یا به سراغ سایت دیگری بروند در واقع توضیحات متا نقشی تعیین کننده در تصمیم گیری ها دارند و حتما سعی کنید دیسکریپشن اختصاصی برای صفحه بنویسید تا موتور جستجو از محتوای سایت برای نمایش آن استفاده نکند.

Viewport

در مقاله های قبلی اموزش سئو اشاره کردیم که چه اهمیتی در نمایش بهینه سایت برای موبایل وجود دارد. از آنجایی که امروزه بیشتر وبگردی ها با موبایل انجام می شوند. باید سایت ها به گونه ای واکنش گرا طراحی شوند، تا با هر صفحه نمایشی سازگاری کامل داشته باشند. متا تگ Viewport برای این منظور توسعه داده شده تا با مقدار دهی صحیح، صفحات را در موبایل و سایر گجت ها بهینه سازی کند.

تگ هایی که در ادامه خواهید خواند استفاده از آن ها برای صفحات وب مضر نیستند و فوایدی دارند، اما استفاده نکردن از آنها هم هیچ آسیبی به ساختار صفحات وارد نمی کند.

Robots

بگذارید اول این موضوع را مشخص کنیم که هرچه کدهای صفحات وب کمتر باشند، کار موتورهای جستجو ساده خواهد بود. و به صورت پیش فرض صفحات وب index و follow می شوند، تا زمانی که متا تگ Robots دستوری غیر از این صادر کند. پس اگر می خواهید بدون دردسر صفحات شما ایندکس شوند نیازی به استفاده از این متا تگ نیست.

robots meta tag یا Googlebot

این متا تگ ها نیز به صورت عمومی نیازی به استفاده ندارند، مگر اینکه بخواهید دستورالعمل های خاصی به ربات ها بدهید. موتورهای جستجو بدون استفاده از این متا تگ ها نیز عملکرد خوبی دارند. اما در صورتی که می خواهید شخصی سازی بیشتری روی روند کار جستجوگرها انجام دهید، می توانید این متا تگ ها را به کار ببرید.

Language

از متا تگ زبان زمانی که می خواهید سایتی چند زبانه داشته باشید، استفاده می شود. در صورتی که سایت شما یک زبان دارد، نیازی به استفاده از این متا تگ نیست و از استفاده بی مورد از کد ها در صفحات وب خودداری کنید.

Keywords

متا تگ کیبورد که روزگاری از مهمترین متا تگ هایی بود که سئو کارها به آن توجه می کردند و با کلی آب و تاب آن را ویرایش می کردند، امروزه اما بدون اثر شناخته می شوند. هرچند استفاده از آنها ضرری ندارد، اما گمان نمی رود تمرکز بر روی آن ها هم چندان سودبخش باشد. چون گوگل دیگر فریب چنین بهینه سازی هایی را نخواهد خورد البته در مقاله های قبل تر اشاره کردیم که گوگل بر روی محتوای صفحه کاوش کرده و آن را در نتایج قرار میدهد و نیازی به نوشتن کلمات کلیدی به صورت جداگانه نیست.

Refresh

این متا تگ هم چندان استفاده عمومی ندارد و نیازی هم به استفاده از آن نیست. کار این متا تگ این است که در مدت زمان مشخص صفحات را بدون اینکه کاربر بخواهد Refresh می کند. وب سایت های خبری پربازدید چنین شیوه ای را برای نوسازی صفحات به کار می برند، اما برای سایر وب سایت ها کاربردی ندارد.

درابتدای مقاله متا تگ های ضروری را معرفی کردیم و بعد از آن از متا تگ هایی گفتیم که وجودشان ضروری نبود اما استفاده از آن ها می توانست برای صفحات وب شما مفید واقع شود.

اگر اطلاعات بیشتری درمورد سئو نیاز دارید یا می خواهید سایت خود را سئو کنید و در موتور های جستجو رتبه بگیرید می توانید با شماره تلفن ما که در سایت قرار داده ایم تماس گرفته و مشاوره وراهنمایی بگیرید.

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.