قالب وردپرس افزونه وردپرس

Meta Tag های ضروری در سئو

در این مقاله متا تگ ها رابیان می کنیم متا تگ ها یکی از مباحث سئو داخلی هستند این تگ ها در بخش هد (head) قرار می گیرد.

 

 

تگ ها به ۸ دسته تقسیم می شوند :

Title Tag

Descrption Tag

Canonical Tag

Alt Tag

Robot Tag

 Social Tag

Header Tag

Responsive Tag

تگ Title :

یکی از مهمترین تگ ها می باشد که به وسیله ی آن شما عنوان صفحه را مشخص می کنید ومعمولا شما با نوشتن Title که همان عنوان است موضوع ومحتوای آن صفحه را به مرورگر بیان می کنید این تگ با Title مقالات که در< h1> نوشته می شد متفاوت است وباید آن را در نظر بگیرید که تگ Title صفحه ،به مرورگر مربوط می شود ومعمولا ۵۵تا ۶۴ کاراکتر می تواند باشد ولی بهتر است تا ۶۰ کاراکتر استفاده کنید.

از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که در این Title شما می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید ویا از کلمه ای که می خواهید آن را سئو کنید فقط بخاطر داشته باشید که Title  هر صفحه باید منحصر به فرد باشد وحتی صفحات غیر مهم سایت تان مانند یک صفحه ی اطلاعیه هم باید عنوان خاص خود را داشته باشد به طور مثال اگر سایت شما راجب سئو است Title مرورگر را می توانید آموزش جامع سئو بنویسید و Title مقاله را آموزش سئو یا آموزش SEO بنویسید که سئو در اینجا یک کلمه ی کلیدی است که به دو صورت SEO وسئو نوشته شده است.

<html>

<head>

<Title/>آموزش جامع سئو <Title>

<head/>

<body>

<h1/>آموزش سئو <h1>

<body/>

<html/>

ازTitle مرورگر می توانید برای بروز رسانی های خود نیز استفاده کنید مثلا اسم ویرایش کننده، تاریخ یا کلمات کلیدی دیگری مانند یادگیری سئو، خرید آموزش سئوو… به آن اضافه کنید.

پس به طور خلاصه Title مرورگر باید

  1. منحصر به فرد باشد.
  2. از کلمات کلیدی در آن استفاده شود.
  3. ۵۵تا ۶۴ کاراکتر باشد.
  4. عنوان Title مرتبط با محتوای سایت باشد.

 

تگ Description :

Description  به معنی شرح صفحه است .هنگام سرچ کردن در مورد موضوعی مرورگر یک متن کوتاهی را به کاربر نشان می دهد که آن متن همان Description است.پس شما با مشخص کردن Description در حقیقت محتوای سایت تان را به صورت خلاصه به کاربر ومرورگر معرفی می کنید پس باید این توضیح ،مرتبط وبیان کننده ی محتوای آن سایت یا صفحه باشد چون در غیر صورت مرورگر سایت شما رابه عنوان ربات شناسایی می کند واین برای سئوی سایت شما خوب نیست .Description را بین ۱۶۰ تا ۳۰۰ کاراکتر می توان در نظر گرفت که بصورت زیر در قسمت هد (head) صفحه نوشته می شود  به طورمثال

<” توضیح شرح یا توضیح محتوای سایت شما “=meta name=”description” content>

تگ Canonical:

این تگ بسیار مهم است واز جریمه شدن سایت تان جلوگیری می کند.

شما فرض کنید چند صفحه در سایت تان دارید که آدرس های متفاوت داردو همه ی آنها به یک آدرس اشاره می کند شما با استفاده ازاین تگ می توانید آدرس اصلی را مشخص کنید به طور مثال

https://www.seoinsite.ir

https://seoinsite.ir

https://www.seoinsite.ir

https://seoinsite.ir

این چهار تا آدرس را می توانید همه را روی یک آدرس ریدایرکت کنید ویا اینکه از این ها استفاده کنید ویا اینکه اگرچند صفحه داشته باشید که به یک آدرس ومحتوا اشاره می کند ویا از لینک کوتاه شده استفاده کرده اید همه ی آنها بر روی این لینک https://seoinsite.ir باز می شود.

</”link  rel=”canonical”  href=”https://seoinsite.ir >

این دستور یعنی به مرورگر گفتیم که این صفحه رابا این لینک باز کن ولینک اصلی آن این است وباعث می شود محتوای تکراری ایجاد نشود وسایت شما را مرورگر جریمه نکند.

با استفاده از robots ها هم می توانید این کار را انجام بدهید ولی اگر تعداد صفحه زیاد شود به مشکل می خورید پس بهتره از این روش استفاده کنید اگر لینک کوتاه هم ندارید باز هم لینک بدهید واز این تگ استفاده کنید.

تگ Alt :

این تگ مربوط به عکس ها است وبرای Alt تصاویر ۱۶ کلمه یا ۵۰ کاراکتر می توانید قرارمی دهید .شما سعی کنید برای نوشتن Alt برای تصویر ، آن با محتوای مطالب مرتبط وهم خوانی داشته باشد واگر با پاراگراف قبل یا بعد از تصویر هم خوانی داشته باشد خیلی بهتر است .وقتی مرورگر می خواهد عکس را ایندکس کند بر اساس Alt وتوضیح آن ،عکس ها را ایندکس می کند پس Alt بسیار مهم است. به طور مثال

</”اسم عکس” =Alt ”آدرس عکس ”=img  src>

تگ robots:

<“meta name=”robots” content=”noindex,nofollow>

این تگ که به موتور های جستجو اطلاعاتی می دهد مثلا اینکه این لینک را ایندکس نکن  و یا اینکه آن را ایندکس کن ( این مطلب به صورت کامل در مقاله ی قبلی توضیح داده شده است )

تگ Social network/ media :

این تگ مربوط به شبکه های اجتماعی است .وقتی شما مطلبی رادر سایت تان به اشتراک می گذارید وبخواهید آن رادر شبکه های اجتماعی مانند تلگرام بیاورید همانطور که حتما شما هم تا بحال استفاده نمودید وقتی در تلگرام  وارد می شود عکس وتوضیحی ولینک آن در تلگرام نمایش داده می شود که به این open Graph می گویند واکنون تقریبا در همه ی شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

Open Graph در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار توسط Facebook برای یکسان سازی مطالب بیان شد وبعدا توسط توییتر وگوگل پلاس ولینکدین تایید شد.

 

Meta Social network به صورت زیر نوشته می شود:

</”meta property=”og:type” content=”article>

</”meta property=”og:Title” content=”Title>

</”meta property=”og:description” content=”description>

</meta property=”og:image” content=https://seoinsite.ir /image/sdsd.jpg>

</meta property=”og:url” content=https://seoinsite.ir>

</”meta property=”og:site_name” content=”seoinsite>

Og:type: نوع این محتوا مقاله است که محتوا می تواند عکس ، ویدیو، متن و… باشد.

Og:Title: نام این مقاله Title است.

Og:description: این توضیحات مقاله است.

Og:image: تصویری که برای این مقاله می خواهید استفاده بشود این است وآدرس رابا url وآدرس کامل سایت را بدهید.

Og:url: لینک کوتاه با آدرس کامل قرار دهید.

Og:site_name: نام سایت را می توانید بزارید.

یک سری تگ ها مربوط ومخصوص یک شبکه ی اجتماعی توییتر است وTwitter تگ های مخصوص به خود را دارد که به صورت زیر نوشته می شود

<“عنوان صفحه”=meta name=”twitter:title” content>

<“توضیح صفحه”=meta name=”twitter:description” content>

<“عکس”=meta name=”twitter:image” content>

<“meta name=”twitter:site” content=”@username>

<“meta name=”twitter:title” content=”@username>

Username خودتان باید باشد که می توانید آدرس خودتان یا پیچی که آن را ایجاد کرده باشد.

دوتگ outer وowner هم برای بیان نویسنده وصاحب سایت استفاده می شود. با استفاده از این دستور

<“اسم نویسنده”=meta name=”outer” content>

<“اسم سایت”=meta name=”owner” content>

وتگ های زیر بیان کننده ی منطقه وکشوری که آن سایت در آن فعالیت دارد را مشخص می کند.

<meta name=og:region content=mashhad>

<meta name=og:country-name content=iran>

 وتگ زبان سایت را بیان می کند با استفاده از این دستور را ببینید

 <meta name=language  content=fa>

 

تگ responsive :

این تگ هم نشان می دهد که سایت شما ریسپانسیو است. وقتی وارد محیط ویژوال می شود وDoc که مخفف Document را می زنید تگ زیر به صورت خودکار می آید که نشان دهنده ی ریسپانسیو بودن سایت است واین دستور را ببینید

<“meta name=”viewport” content=”width=device-width,initial-scale=1.0>

البته موارد فوق در وب مستر هم قابل تنظیم می باشد که در مقالات بعدی راجب آن صحبت خواهیم کرد.

نتیجه گیری :

متا تگ ها در سئو مهم هستند، متا تگ های بسیاری در HTML وجود دارند که توسط موتورهای جستجو پشتیبانی می شوند. اما الزاما همه آنها در سئو موثر نیستند.۸ متا تگ مهم در اینجا بررسی شد.

 

مطلب پیشنهادی

بهبود سرعت سایت

ابزارهای بررسی سئو سایت زیاد هستند ویکی از این ابزارها سایت GTmetrix می باشد. حالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *