قالب وردپرس افزونه وردپرس

اصطلاحات سئو

مانند هر رشته کاملاً تخصصی ، بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) نیز، چندین اصطلاح کلیدی را دارد که برای افراد ناآگاه مانند یک زبان خارجی به نظر می رسد. سئو این سایت لیستی از اصطلاحات اصلی که برای درک سئو بسیار مهم است را برای شما آماده کرده است.

سئو(SEO)

SEO مخفف عبارت “Search Engine Optimization” به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. این عمل دریافت ترافیک از نتایج جستجوی  در موتورهای جستجو است

الگوریتم ها

در زمینه سئو ، الگوریتم ها برنامه هایی هستند که توسط موتورهای جستجو طراحی شده اند و برای ارائه پاسخ ها و راه حل های مربوط ، به نمایش داده می شوند. به عبارت دیگر، الگوریتم ها تا حد زیادی مشخص می کنند که وب سایت شما برای جستجوهای  کاربران در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) رتبه بندی می کنند.

تگ Alt یا متن تصویر (Alt)

این یک ویژگی HTML از برچسب IMG است. برچسب IMG وظیفه نمایش تصاویر را بر عهده دارد. تگ alt / ویژگی متنی است که در صورتی که تصویر بارگیری نشود نمایش داده می شود

اصطلاحات سئو
اصطلاحات سئو

 

تگ های Alt بسیار ارزشمند هستند. نکته این است که گوگل نمی تواند (حداقل در حال حاضر) ببیند که در تصویر چه چیزی را نمایش می دهد ، اما می تواند تگ های alt را بخواند. در حال حاضر بجز تگ alt هیچ راه بهتری برای اطلاع رسانی به Google در مورد تصاویر شما وجود ندارد . تگ Alt در زمانی برای کاربر ظاهر می شود که سرعت لود صفحه پایین باشد یا به صورت کلی عکس لود نشود. زمانی که کاربر موس خودرا روی عکس قرار می دهد تگ Titel   نمایش می آید.

بک لینک (Back Link)

به عبارت ساده بک لینک یعنی لینکی در وب سایت شخص دیگری است که به سایت شما اشاره می کند . بک لینک ها یکی از مهمترین عوامل برای سئو هستند . هرچه بک لینک های بیشتری (و کیفیت بالاتر) داشته باشید ، موتورهای جستجوگر قدرت بیشتری به سایت شما می دهند.

 سئوکلاه سیاه

مانند همه چیز ، SEO نیز دارای  نقاط تاریک است. سئو کلاه سیاه نام تمام شیوه های SEO است که به دلیل دستکاری یا کارهای  غیر اخلاقی شناخته شده اند و در دراز مدت می تواند به وب سایت شما آسیب برساند یا حتی آن را از موتورهای جستجو حذف  کند.

باید در نظر بگیرید که بعضی از ترفند ها  زمانی از شیوه های SEO خوب هستند  ، ودر زمان به روز رسانی الگوریتم ها ناگهان کلاه سیاه هستند ، بنابراین لیست دقیقی از این قبیل شیوه ها وجود ندارد.

خرده نان Breadcrumb

دنباله breadcrumb ابزاری مفید برای طراحان وب و متخصصان سئو است. این به ربات های Google کمک می کند تا سلسله مراتب وب سایت را بهتر بشناسند و به کاربران کمک می کند تا موقعیت فعلی خود را در سایت درک کنند.

با این حال ، همه وب سایت ها این ابزار ناوبری را پیاده سازی نمی کنند. شاید بسیاری بخاطر تأثیر جزئی و نامشخص آن بر سئو ، آن را ضروری قلمداد نکنند.

اصطلاح خرده نان از داستان قدیمی یاد میکند که پدی می خواست پسرش را به طبیعت ببرد و در آنجا رها کند اما پسر با ریختن خرده نان در راه ، مسیر برگشت را پیدا کند.

 نرخ خروج (Bounce Rate)

نرخ خروج به عنوان درصد بازدید کننده هایی که بدون اقدامی در یک صفحه   ، مانند کلیک بر روی لینک ، پر کردن فرم یا خرید وب سایت را ترک میکنند  نرخ خروج : نسبت بین کاربرانی که صفحه را باز کرده و زمانی در آن هستند و افرادی که پس از باز کردن صفحه ، آن را می بندند می باشد.

توضیحات متا

این شرح مختصری از یک وبلاگ / صفحه / پست است که بیشتر توسط موتورهای جستجو استفاده می شود. این توضیحات در هر جای وبلاگ نمایش داده نمی شود.

برای هر وب سایت گوگل عنوان و توضیحی کوتاه را نمایش می دهد. گوگل دو روش برای کنار هم قرار دادن این توضیحات دارد:

اگر توضیحات متا وب سایت حاوی کلمه کلیدی مورد استفاده کاربر باشد ، گوگل توضیحات متا را نشان می دهد.

اگر توضیحات متا حاوی کلید واژه نباشد ، گوگل بخشی از محتوای وب سایت را که حاوی آن است ، نمایش می دهد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید توضیحات متا را برای هر صفحه با استفاده از افزونه All In One SEO Pack تنظیم کنید.

AJAX
مخفف Asynchronous JavaScript and XML

نوعی برنامه نویسی است با این ویژه گی که  به یک صفحه وب اجازه می دهد بطور دینامیکی و بدون بارگذاری مجدد اطلاعات را از یک سرور ارسال و دریافت

بینگ(Bing)

نام موتور جستجوی مایکروسافت. بینگ در ژوئن سال ۲۰۰۹ راه اندازی و جایگزین جستجوی مایکروسافت لایو(Microsoft Live) شد.

لینک شکسته (Broken Link)

پیوندی  کاربر را به ۴۰۴ هدایت می کند . معمولاً به دلایل زیر پیوند خراب می شود:

یک وب سایت آفلاین است.

لینکی که بک صفحه خارجی اشاره میکند که آن صفحه حذف شده است.

توضیحات URL بدون تغییر آدرس مقصد

CMS

مخقق Content Management System

سیستم مدیریت محتوا ، برنامه مبتنی بر وب که به افراد امکان ایجاد دارایی های دیجیتال را می دهد ، بارگذاری و مدیریت می کند.

کامنت های هرز (Comment Spam)

اظهار نظرهای مکتوب ، غالباً غیر موضوعی و  تبلیغی ، به امید دریافت لینک رایگان (اما در نهایت بی فایده) توسط افراد با هدف های شخصی ارسال شده است.

محتوا پادشاه(Content King)

عبارتی که غالباً توسط سخنرانان در کنفرانس ها و نویسندگان در انتشارات محبوب SEO (و بازاریابی دیجیتال) استفاده می شود. در این زمینه محتوا پادشاه  به این معنی است که محتوا برای داشتن هرگونه سئو ، بازاریابی دیجیتال یا موفقیت در کسب و کار برای شما ضروری است. به عبارت ساده یک محتوای پادشاه به معنی این است که یک متن یا یک ویدئو یا یک پی دی اف که ساعت ها کاربران را به سمت صفحه میکشاند و کاربران آن را به دیگران به اشتراک میگذارند و کامن تهای طولانی برای آنه در نظر می گیرند

رتبه الکسا

رتبه الکسا رتبه ای است که بیشتر بر اساس میزان ترافیکی که طی مدت سه ماه به وب سایت ها اختصاص داده است ، این مقدار می تواند از ۱ تا میلیون ها نفر باشد. هرچه رقم کوچکتر باشد ، بهتر است

گوگل ادورد (AdWord)

گوگل ادورد سیستمی تبلیغی گوگل است که تبلیغ کننده برای کلمه کلید یهای مشخص مبلغی پرداخت میکند . با جستجو یک کلمه در گوگل یا محصول سایت تبلیغ کننده به صورت متمایز از رقبا در رنکیگ مشخص شده به نمایش در می آید .

کوکی ها (Cookies)

عملکرد مهم کوکی ها این است که تعیین کند آیا شخص در یک سایت به یک حساب کاربری وارد شده است یا خیر. هنگامی که وارد سیستم شوید ، یک کوکی ذخیره می شود و نشان می دهد که وارد سیستم شده اید

نام دامنه (Domain name)

نام دامنه آدرس یک وب سایت است که به عنوان یک مکان یاب دوستانه یک وب سایت یا منبع در اینترنت خدمت می کند. وقتی کاربر نام نوعی دامنه را در نوار آدرس یک مرورگر وب تایپ می کند ، مرورگر برای یافتن اطلاعاتی که وب سایت دامنه در اینترنت قرار دارد ، یک سؤال را به یک سرور DNS انجام می دهد. جستجوی DNS آدرس IP مربوط به نام دامنه را بازیابی می کند ، و سپس مرورگر به سرور وب سایت هدایت می شود و منبع را از سرور درخواست می کند.وبه اصطلاح سایت لود میشود

گوگل آنالیز (Google Analytics)

یک سرویس تجزیه و تحلیل آنلاین وب سایت است. در مورد ترافیک وب گزارش می دهد و می تواند در صورت نصب اسکریپت ردیابی مناسب در وب سایت ، در مورد تکمیل هدف مانند خرید آنلاین و ثبت نام در خبرنامه پیگیری و گزارش دهد. اگر شخصی حساب AdWords خود را به حساب Google Analytics خود وصل کند ، Google Analytics همچنین می تواند گزارشات PPC را ارائه دهد.
Google Analytics را تنظیم کنید

گوگل وب مستر (Google Webmaster)

دستورالعمل های Google Webmaster یک سند آنلاین در سایت پشتیبانی Google است که برخی از توصیه های اساسی را برای کمک به یافتن و نمایه سازی سایت ها ارائه می دهد.

الگوریتم پنگوئن(Penguin )

الگوریتم پنگوئن گوگل برای اولین بار در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ منتشر شد و هدف آن شناسایی و فیلتر کردن صفحات وب اسپم از نتایج جستجو است. این الگوریتم وب سایتهایی را که از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند ، برای ارتقاء رتبه بندی مصنوعی خود هدف قرار داده است. دو روش اصلی هدفمند طرح های مرتبط با کلمات کلیدی و پیوندها است. پنگوئن چهار بار به روز شد تا اینکه در سپتامبر ۲۰۱۶ در الگوریتم اصلی گوگل گنجانیده شود. در آن زمان گوگل اعلام کرد که بخشی از الگوریتم اصلی است به معنای این است که وب سایت ها در زمان واقعی توسط Penguin ارزیابی شوند. پیش از این ، وب سایت  باید منتظر ارزیابی مجدد بعدی نسخه Penguin باشند.

الگوریتم پاندا(Panda)

الگوریتم پاندا ، که ابتدا در فوریه ۲۰۱۱ توسط گوگل گردآوری شده است ، رتبه وب سایت هایی با محتوای بی کیفیت یا وب سایت هایی را که سعی در دستکاری در سیستم رتبه بندی گوگل دارند ، نشان می دهد. پاندا بر کل کل وب سایت ها تأثیر می گذارد ، نه صفحات مجزا. در مارس ۲۰۱۳ ، گوگل اعلام کرد که پاندا بخشی از الگوریتم اصلی خود شده است و به روزرسانی های آن به صورت مداوم انجام می شود. سایتهایی که رتبه خود را با Panda کاهش داده اند می توانند در صورت اصلاح مشکلات که در درجه اول مجازات شده اند ، بهبود یابند.

کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل در ژانویه سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و بر بهبود نتایج جستجوی محلی جستجو می شود. علاوه بر این ، قبل از الگوریتم کبوتر ، جستجوهای موجود در وب و گوگل مپ نتایج متفاوتی را ارائه داد. الگوریتم Pigeon این مشکل را حل کرد و همچنین باعث افزایش رتبه به دایرکتوری های محلی شد.

نقشه سایت(xml sitemap)

نقشه سایت می تواند در مورد صفحات موجود وب سایت ، به موتورهای جستجو اطلاع دهد. زمان آخرین بروزرسانی ، چند بار تغییر ، و ارتباط با سایر صفحات نیز از دیگر کارهای نقشه سایت میباشد

صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)

 

صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) صفحه وب است که یک موتور جستجو با نتایج جستجوی خود برمی گرداند. موتورهای اصلی جستجو معمولاً سه نوع لیست را در SERP خود نشان می دهند. لیست هایی که توسط عنکبوت موتور جستجو نمایه شده اند ، لیست هایی که توسط یک انسان در فهرست موتورهای جستجوگر فهرست بندی شده اند و لیست هایی که پرداخت می شود توسط موتور جستجو فهرست می شود.

robots.txt

 

Robots.txt نام مشترک یک فایل متنی است که در فهرست اصلی وب سایت بارگذاری شده و در کد HTML سایت پیوند دارد. پرونده robots.txt برای ارائه دستورالعمل در مورد وب سایت برای خزیدن ربات ها و عنکبوت ها استفاده می شود.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) / مدیریت محتوای وب (WCM)

 

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) که سیستم مدیریت وب (WCM) نیز نامیده می شود نرم افزار یا گروه یا مجموعه برنامه ها و ابزارهایی است که یک سازمان را قادر می سازد متن الکترونیکی را بصورت یکپارچه ایجاد ، ویرایش ، بررسی و منتشر کند. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا یک رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر وب ارائه می دهند و ناشران را قادر می سازد تا فقط با یک مرورگر وب به CMS آنلاین دسترسی پیدا کنند.

Google Trends

 

Google Trends یک سرویس Google رایگان است که نمودارهایی را ارائه می دهد که نشان می دهد با مرور زمان چقدر کلمات ، عبارات و موضوعات جستجو شده اند. با استفاده از Google Trends می توانید به طور همزمان حداکثر پنج موضوع را با یکدیگر مقایسه کنید و همچنین ببینید که چند مرتبه این مباحث در اخبار به آنها اشاره شده است و می فهمید بیشترین جستجوی موضوعات در کدام مناطق جغرافیایی است.

Google Hummingbird

 

Google Hummingbird یک پروژه الگوریتم جدید است که می خواهد با فراتر از تمرکز بر کلمات کلیدی ، تجربه موتور جستجوی Google را برای کاربران بهبود بخشد.

CSS

 

برگه های سبک آبشار نحوه توصیف عناصر HTML (به عنوان مثال ، رنگ ، قلم) را در صفحات وب نشان می دهد و در هنگام مشاهده در دستگاه های مختلف سازگار می شود.

Do follow

 

پیوندی که از ویژگی “nofollow” استفاده نمی کند. به عبارت دیگر ، یک پیوند.

Google Dance

 

اصطلاحی که از سال ۲۰۰۲ برای مدت زمان متغیر استفاده می شود و در طی آن Google فهرست جستجوی خود را تقریباً هر ماه به روز می کند

Google RankBrain

 

یک تغییر عمده الگوریتم گوگل به طور رسمی در اکتبر ۲۰۱۵ معرفی شد ،.گوگل با RankBrain ، یادگیری ماشینی را به الگوریتم خود اضافه کرد و به عنوان سومین سیگنال رتبه بندی مهم شناخته شده است. در ژوئن سال ۲۰۱۶ ، مشخص شد که RankBrain در هر پرس و جو درگیر بوده و در رتبه بندی تأثیر دارد.

تگهای H

 

برچسب های عنوان (H1-H6) براساس اهمیت ، محتوا را به بخش ها جدا می کنند که مهمترین آن H1 و مهمترین H6 است. برچسب های سرخط باید به صورت طبیعی مورد استفاده قرار گیرند و باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در هرجایی که مرتبط باشد درج کنند ، زیرا با این کار ممکن است سود سئوی کوچکی به همراه داشته باشد

مطلب پیشنهادی

هیچ مقاله ای را بدون هدف و تنها ایجاد نکنید!

محتوای تنها چیست؟ محتوای تنها ، محتوایی است که از پست ها یا صفحات دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *