قالب وردپرس افزونه وردپرس

الگوریتم رنک برین و تاثیر رفتار کاربران بر سئو

 

رنک برین چیه و چیکار میکنه؟!

 

الگوریتم رنک برین گوگل در اکتبر ۲۰۱۶ توسط گوگل به عنوان سومین عامل موثر بر رتبه بندی و رنکینگ سایت ها معرفی شد.

این الگوریتم رفته رفته ، با رشد و پیچیده تر شدن خود تاثیر بیشتری را بر روی سئو میگذارد. در این مقاله مروری خواهیم کرد بر این استراتژي گوگل ، اول از همه بررسی خواهیم کرد که دقیقا چکاری انجام میده و بعد از اون روش هایی رو برای استفاده مثبت از این الگوریتم برای پروسه سئو و بهبود رنکینگ سایتمان با این الگوریتم را بررسی خواهیم کرد.

 

چرا حتما باید از رنک برین بهره ببریم؟

رنک برین همان هوش مصنوعی گوگل برای بهینه سازی و دسته بندی نتایج جستجو بر اساس رفتارهایی است که کاربران از خود نشان میدهند ، و یکی از پیچیده ترین و البته مهمترین الگوریتم های گوگل است که برای رتبه بندی سایت ها از آن استفاده میکند.

رنک برین از دو جهت برای ما اهمیت زیادی دارد ، اول از همه اینکه همانطور که گفتم  برای دستیابی به رتبه های برتر گوگل یکی از فیلتر هایی است که باید از آن رد شویم و دوم اینکه زمانی میتوانیم توسط هوش مصنوعی رنک برین مورد تایید قرار بگیریم که نظر کاربران را جلب کنیم ، با محتوای کاربردی با کیفیت و منظمی که در اختیار کاربران قرار میدهیم از طرفی یک کاربر گذری و ساده را میتوانیم به مخاطب دائمی خود تبدیل کنیم و از طرفی با این کار مهر تایید رنک برین را خواهیم گرفت ، در واقع با یک تیر دو نشان خواهیم زد.

الگوریتم Rankbrain چیست؟

چطور از رنک برین به نفع خود استفاده کنیم؟

رنک برین یک هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری مستمر ، بر اساس تحلیل رفتار کاربران است.

فرض کنید که شما شروع به ورزش کرده اید و سوالاتی در زمینه ورزش خود دارید ، خب از زمانیکه این سوال را سرچ میکنید تحلیل گوگل شروع میشود تا پس از آنکه وارد سایت نشان داده شده در نتایج میشوید حالا اگر جواب سوال خود را پیدا کرده باشید و چند دقیقه ای را در این سایت بگذرانید این یک امتیاز مثبت برای این سایت ورزشی به حساب خواهد آمد ، اما اگر محتوای این سایت برای شما به اندازه کافی کاربردی نباشد و از آن خارج شوید و دوباره به جستجو کردن همان عبارت یا عبارت های مشابه آن بپردازید ، رنک برین یک امتیاز منفی برای این سایت ثبت خواهد کرد.

گوگل با هوش مصنوعی رنک برین با تحلیل رفتار های شما از لحظه شروع جستجو شما تا زمان ورود به سایت و رفتار های شما پس از خروج از سایت و بررسی آن ها تصمیم میگیرد که یک امتیاز مثبت و یا منفی را درکارنامه شما قرار دهد. اگر کاربر شما پاسخ و خواسته خود را در سایت شما پیدا کند این به نفع شما خواهد بود و اما اگر نه ، باز هم به جستجو این عبارت و عبارت های مشابه آن بپردازد ، احتمالا این موضوع برای شما زیاد خوشایند نخواهد بود.

از این طریق گوگل سایت هایی که محتوای کاربردی و متناسب با جستجوی کاربر ندارند را شناسایی میکند و رتبه آن ها را پایین تر می آورد و بالعکس آن سایت هایی با رتبه پایین تر اگر محتوای کاربردی و مناسبی برای این جستجو ارائه دهند به رتبه بهتری میتوانند دست پیدا کنند.

در این الگوریتم دو آیتم اهمیت زیادی دارد ، مدت زمان حضور کاربر در سایت شما از لحظه ورود که آن را دول تایم مینامیم و میزان درصد کلیک کاربر بر روی سایت شما که آن را سی تی آر میگوییم.

دوئل تایم زمان حضور کاربر در سایت شما است تا زماینکه عبارت مشابه دیگری را جستجو نکند ، البته این زمان برای کاربرانی که بطور مستقیم وارد سایت شما میشوند و یا از طریق بک لینک هایی که ساخته اید وارد میشوند قابل محاسبه نخواهد بود. بنابراین دوئل تایم با متوسط حضور کاربر در صفحه شما تفاوت دارد.

و اما حالا فهمیدیم هوش مصنوعی رنک برین چیه ، چیکار بکنیم ؟!

ببینید دوستان عزیز ، همانطور که قبل از این توضیح دادم دو فاکتور اصلی دارد این الگوریتم و کاری که شما باید انجام بدهید این است که با استراتژي های مختلف از این دو فاکتور حداکثر استفاده را ببرید ، یعنی تا جایی که میتوانید عناوین و متا دیسکریپشن های بهتر و جذاب تری بنویسید تا نرخ سی تی آر شما بیشتر شود و از طرفی تمامی سعی خود را بکنید که محتوای کاربردی ، منظم و حرفه ای تولید کنید تا کاربران شما به نتیجه خود برسند و از طرفی تعاملات خود را با سایت شما افزایش بدهند ، برای شما کامنت بگذارند سوالات خود را بپرسند ، احساس خوبی از محتوایتان دریافت کنند و به آن امتیاز بدهند و زمان بیشتری را در سایت شما بگذارند.

از شما سپاس گذارم که همراه من بودید چرا که اگر از گوگل مارو پیدا کردین و تا به اینجای مقاله همراه ما بودید احتمالا هم به ما در افزایش دوئل تایم کمک کرده اید و هم اینکه نرخ سی تی آر مارا افزایش داده اید. اگر این مقاله برایتان مفید بود از مقاله های دیگر ماهم دیدن کنید.

 

میتونی اینجا کلیک کنی و با انواع تحلیل سئو آشنا بشی…

و یا برای بهینه سازی سایتت برای افزایش فروش این مقاله رو مطالعه کن!

 

 

 

مطلب پیشنهادی

پنج مرحله در SEO برای انتقال وب سایت خود به هاست جدید

همه ما آرزو داریم که اولین بار بتوانیم همه کارها را به درستی انجام دهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *