قالب وردپرس افزونه وردپرس

الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا:

زمانی که کاربران گوگل از زیاد شدن محتواهای کوتاه و بی کیفیت دست به اعتراض زدنند. گوگل تصمیمی گرفت که نتیجه آن تصمیم به وجود آمدن الگوریتم پاندا بود. حدودا در سال ۲۰۱۰ گوگل با این مشکل و بحران رو به رو شد که این مبحث برای او چالشی بزرگ بود.

الگوریتم پاندا به منظور از بین بردن محتوا کوتاه و بی کیفیت ایجاد شد و رتبه آنها را پایین میبرد. و در مقابل وب سایت هایی که از محتوا طولانی و پر معنا استفاده کرده اند مورد تشویق او قرار میگیرند و منجر به ارتقاع رتبه آنها می شود.

 

معیار های مورد توجه الگوریتم پاندا:

  • طراحی زیبا سایت
  • محتوای تکراری
  • ارزش افزوده (شامل محتوایی که دانش جدیدی به کاربر منتقل کند)
  • کیفیت متن
  • نکات نگارشی
  • تبلیغات
  • تعداد کلمات
  • و …

 

الگوریتم پنگوئن:

الگوریتم پنگوئن به منظور از بین بردن وب سایت هایی که با لینک سازی زیاد از طریق اسپم ها قصد داشتند در رتبه یک گوگل قرار بگیرند ایجاد شد. پس از الگوریتم پاندا که باعث از بین رفتن وب سایت های اسپم زیادی شد حالا نوبت به الگوریتم پنگوئن رسیده است که آنها چک کند.

الگوریتم پنگوئن  دائما در حال بررسی وب سایت ها است و اگر لینک ها اسپم و یا روش های غیر اخلاقی سئو کلاه سیاه نظر او را جلب کند سریعا با آن وب سایت برخورد میکند و آن را جریمه می کند.

 

معیار های مورد توجه الگوریتم پنگوئن:

  • لینک های غیر استاندارد
  • خرید بک لینک
  • لینک دهی به وب سایت های غیر مربوط
  • تکنیک های سئو کلاه سیاه
  • استفاده بیش ار حد از کلمات کلیدی
  • لینک سازی بهینه شده
  • استفاده از یک نوع کلمه کلیدی برای همه بک لینک ها
  • و …

 

الگوریتم دزد دریایی:

الگوریتم دزد دریایی همانطور که از نامش پیداست برای دزدی و بدون اجازه کپی کردن مطالب به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۲ گوگل برای جلوگیری از نقض قانون کپی رایت این الگوریتم را به وجود آورد تا در برابر کپی رایتر ها و وب سایت هایی که از آنها شکایت شده ایستادگی کند.

برای اینکه مقابل این الگوریتم و جرایش قرار نگیرید، بهتر است مطالب و اطلاعاتی که بازدید کننده می بینند یونیک و جدید باشد. و مطلبی را بدون اجازه از جایی کپی نکنید در غیر این صورت دزد دریایی دست به کار می شود.

 

معیار های مورد توجه الگوریتم دزد دریایی:

  • محتوای کپی شده
  • حجم بالای شکایات
  • حجم بالای گزارشات نقص نسخه برداری
  • و …

 

 

الگوریتم مرغ مگس خوار:

شما اگر قبلا در رابطه با مبحثی که من نظرتان است در گوگل جستجویی انجام میدادید خیلی کم پیش می آمئ تا به نتایج دلخواه خود برسید. همیشه وب سایت هایی وجود داشتند که هیچ کاربردی نداستند و جوابی به شما نمیدادند. آنها وب سایت های اسپم نام دارند که با لینک سازی های فراوان و استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه توانساتند خود را به نتایج گوگل برسانند. اما گوگل منتظر نماند و سریعا الگوریتم های خود را رو نمایی کرد. اولین الگوریتم، الگوریتم پاندا گوگل بود که با وب سایت هایی دارای محتوا کوتاه و بی کیفیت هستند رو به رو شد.

سپس پس از آن الگوریتم پنگوئن پا به میدان گداشت و با وب سایت هایی که داراری لینک ها و بک لینک های زییاد و اسپم بودند برخورد جدی کرد و آنها را کم کم از صفحه اینترنت بیرون کرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار به منطور درک بهتر کلمات شما و ارائه بهترین نتیجه ایجاد شد.

این الگوریتم با دقت و سرعت بسیار بالا خود و با شناخت کلمات شما و یافتن هم معنی، هم خانواده و هر محتوایی که به آن نزدیک باشد بهترین نتایج را برایتان نمایش می دهد.

 

 

الگوریتم کبوتر گوگل:

الگوریتم کبوتر یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است به همراه پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار. این بار نوبت الگوریتم کبوتز است. طی چند سال گدشته محتو، ویدئو و تصاویر بهینه شده در وب سایت از نظر گوگل مورد تایید قرار گرفته بودند. که به تازگی موقعیت مکانی (Location) هم به این موارد اضافه شده است و خیلی برای موتور های جستجو گوگل مهم است.

وضیفه و کار الگوریتم کبوتر سئو لوکال یا سئو محلی است که به شدت به کسب و کار های محلی کمک کرده است.

حالا شاید این سوال برایتا پیش بیاید که چطور این اتفاق می افتد؟

به عنوا مثال شما اگر داخل گوگل سرچ کنید کافی شاپ های مشهد. متوجه می شید که در نتایج های گوگل یکسری کافی شاپ با Location  هایشان برایتان نشان داده می شود. و یا یکسری وب سایت به اسم دایرکتوری برای ما در نتایج گوگل بالا می آیند که اگر شما آن وب سایت را باز کنید. سسک لیست از تمام کافی شاپ های مشهد برایتان نشان می دهد.

طبق جلسات و نشست های انجم گوگل متوجه شدند که الگوریتم کبوتر حدود ۴۱ درصد از وب سایت داران با کم شدن بازدید کننده هایشان مواجه شدند.۲۰ درصد تغییر خاصی در وب  سایتشان صورت نکرفته استو.

۱۵ / ۱۶ درصد با افزایش باز دیدکنند ها رو به رو شدند.

در نتیجه الگوریتم کبوتر کارش این است که طبق لوکیشن کسب و کار ها و مکان ها را به شما نشان دهد و اولویت او نزدیکی به لوکیشن شما است.

 

دیگر الگوریتم های گوگل:

  • موبایل فرندلی (Mobilegeddon)
  • رنک برین
  • پاسوم (Pppssum)
  • گوگل فرد (Fred)
  • گور خر
  • پیج لایوت
  • و …

 

 

مطلب پیشنهادی

پنج مرحله در SEO برای انتقال وب سایت خود به هاست جدید

همه ما آرزو داریم که اولین بار بتوانیم همه کارها را به درستی انجام دهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *