قالب وردپرس افزونه وردپرس

تحلیل رقبا در سئو تا چه میزان اهمیت دارد؟

چرایی تحلیل رقبا در سئو

سلام به همه شما همراهان عزیز ، تحلیل رقبا در بحث بهینه سازی سایت و دستیابی به رتبه اول گوگل در کلمات کلیدی هدفمان اهمیت زیادی دارد. چون اول از هر چیزی رقبای ما کسانی هستند که برای دستیابی به رتبه اول باید از آن ها رد شویم  و بعد از آن رقبایی که هم اکنون رتبه خوبی در کلمه کلیدی مورد نظر ما دارند قطعا از استراتژی های خاصی استفاده کرده اند که با بهره گیری از آن ها و پیاده سازی مشابه این کارها در سایت خودمان بصورت حرفه ای تر میتوانیم با سرعت بیشتری به سمت رتبه اول گوگل به حرکت در بیاییم.

و همینطور میزان انرژي و زمان و هزینه ای که سئو کردن هر کلمه نسبت به کلمه دیگر دارد متفاوت است و تمام این ها زمانی برای شما مشخص خواهد شد که رقبای خود را تحلیل کنید و یک نمای کلی از مسیر پیش روی خود داشته باشید.

بدون تحلیل پیش رفتن ، همچون رانندگی بدون هدف

پیش رفتن در مسیر سئو بدون تحلیل رقبا همچون تیری در تاریکی است ، چطور میتوانید رقیب خود را در یک مبارزه شکست دهید وقتی که هیچ شناختی از او ندارید و نمیدانید که از چه ترفند هایی استفاده میکند و چه مقدار قدرت دارد ، سئو همچون یک مبارزه است که برای شکست دادن رقبای خود و رد شدن از آن ها برای دستیابی به رتبه اول و جلب نظر گوگل شما اول از هر چیزی نیاز دارید که رقبای خود را بشناسید ، آن ها را آنالیز کنید و به تحلیل روند سئو آن ها بپردازید .

هوشمند بودن گوگل ، یکی دیگر از دلایل تحلیل رقبا

یکی دیگر از دلایلی که به تحلیل رقبا میپردازیم ، ثابت بودن قوانین و الگوریتم های گوگل است .

گوگل یک ماشین هوشمند است بدور از هرگونه خطای انسانی ، پس اگر رقیب شما توانسته است به موفقیتی دست پیدا کند قطعا از یک سری قوانین و الگوریتم ها پیروی کرده است ، و در تحلیل رقبا شما یاد میگیرید که چطور این موارد را در سایت رقبای خود پیدا کنید و بعد از آن با پیاده سازی حرفه ای تر این روند ها درسایت خودتان رتبه خود را بهبود ببخشید.

امروزه با افزایش کسب و کار های اینترنتی و رقبا اگر میخواهید در کسب و کار خود بدرخشید و میزان حداکثری فروش را تجربه کنید باید تمامی تمرکز خود را بگذارید تا روز به روز به صفحه اول گوگل نزدیک تر شوید و با وجود سایت های زیادی در زمینه کاری شما ، دیگر مثل قبل احتمالا پیاده سازی یک یا چند فاکتور سئو به شما کمک چندانی نخواهد کرد ، بلکه پیاده سازی تمامی قوانین و فاکتور های سئو در کنار یکدیگر است که میتواند به شما جهش بدهد و با تحلیل رقبا میتوانید به بررسی این موضوع بپردازید که در حوزه کاری شما چه فاکتور هایی است که از چشم شما پنهان مانده است ، و همینطور احتمالا اگر با دقت بررسی کنید میتوانید ایده های خلاقانه بسیاری را در حوزه کاری خود پیدا کنید که به شما کمک زیادی میکند برای خاص شدن و جلب نظر مخاطب تان.

تحلیل رقبا در سطح جهانی

برای اینکه اهمیت تحلیل رقبا برایتان روشن تر شود بگذارید کمی از هزینه هایی که سالانه صرف این موضوع میشود برایتان بگویم،

سایت moz تنها یکی از سایت هایی است که در زمینه تحلیل رقبا فعالیت میکند و به مشتریان خود اکانت هایی را میفروشد ، جالب است بدانید که سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار از فروش این اکانت ها در آمد دارد ، و اگر صد ها سایت دیگر که در این زمینه فعالیت دارند را به این هزینه ها اضافه کنیم خواهیم دید که سالانه صد ها میلیون دلار صرف هزینه های تحلیل رقبا میشود . غول های تجاری دنیا سالانه بودجه های هنگفتی را برای تحلیل رقبای خود اختصاص میدهند چون از اهمیت آن آگاه هستند.

همه این ها نشان دهنده اهمیت تحلیل رقبا برای رشد سایت ما است. در آینده در مورد تحلیل رقبا و روش های آنالیز تخصصی  بیشتر صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

 

در مقاله زیر میتوانید با چند ابزار قدرمند برای سئو سایت خود آشنا شوید.

۹ افزونه وردپرس مناسب سئو

مطلب پیشنهادی

سئو داخلی ON-PAGE

ما در مقاله های قبلی راجب کلمات کلیدی ،تگ ها، محبوبیت ورقبا و… صحبت کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *