به روزرسانی هسته اصلی الگوریتم مارس ۲۰۱۹ گوگل ، هفتهای اخیرگذشته به صورت زنده اجرا شد

اگر متوجه تغییری در رتبهبندی موتور جستجوی سایت خود و یا ترافیک شدید ، در تاریخ ۱۲ مارس ، گوگل که آن را “به روز رسانی الگوریتم هسته اصلی مارس ۲۰۱۹” لقب داده است ، راه اندازی کرد. مانند هر بروزرسانی ، این تغییرات در سئوی اکثر سایتها تأثیر خواهد داشت.
گوگل مرتباً الگوریتم خود را به روز می کند ، و در بسیاری موارد ، آنها بروزرسانی یا تغییراتی را اعلام نمی کنند. سئوکاران معمولاً متوجه این به روز رسانی های الگوریتم می شوند ومی دانند که برروی کدام قسمت از سایت تاثیر می گذارد . در این شرایط ، گوگل بعد از هجوم سؤالات توسط کاربران در مورد این تغییرات ، بروزرسانی را تأیید کرد.
متأسفانه ، علاوه بر تأیید وقوع بروزرسانی ، گوگل هیچ راهنمایی در مورد آنچه تغییر کرده است ارائه نکرده است. این حذف غیرمعمول نیست. گوگل به ندرت توضیح می دهد که چگونه یک الگوریتم تغییر کرده است ، به جز در مواردی که آنها سعی در ایجاد یک رفتار خاص مانند ارتقاء قالب برای استاندارد های مبایل یا استفاده از HTTPS دارند.
دادههای اولیه از بخش SEO چیزی را نشان نداده اند که بسیار متفاوت از قبل است. در حقیقت، برخی از آنها این به روز رسانی را بیشتر از تنزل رتبه به روز رسانی الگوریتم قبلی میدانند. این دیدگاه مبتنی بر این واقعیت است که بسیاری از سایتهایی که در روز به روز رسانی های قبلی پایین رفتند، سایت خود را بهبود بخشیدند. این حرکت حاکی از آن است که به روز رسانی جدید برخی تغییرات گذشته را جبران میکند تا آنها را عادلانه تر کند.
گوگل به کاربران خود در مورد به روز رسانی های قبلی خود اشاره کرد که اظهار داشت: ” گوگل معمولا یک یا چند تغییر را منتشر میکند که برای بهبود نتایج ما طراحی شدهاست. برخی بر روی پیشرفتهای خاص متمرکز شدهاند. برخی تغییرات گسترده هستند. هفته گذشته، ما یک به روز رسانی الگوریتم هستهای گسترده را آزاد کردیم. ما این کار را به طور معمول چندین بار در سال انجام میدهیم. همانند هر گونه بروز رسانی، برخی از سایتها ممکن است به کاهش یا مزایا توجه کنند. در صفحاتی که ممکن است در حال حاضر کمتر به خوبی عمل کنند، هیچ مشکلی وجود ندارد. در عوض، این تغییرات در سیستمهای ما به نفع صفحاتی است که پیشتر به استاندارد سازی توجه کرده اند.”
یک سوال متداول بعد از هر بروزرسانی الگوریتم گوگل این است که “چگونه می توان سایت خود را اصلاح کرد؟” از نظر گوگل این سؤالی اشتباه است. همانطور که گوگل در توصیه قبلی خود درباره به روزرسانی های الگوریتم اظهار داشت ، ” هیچ چیز مشخصی برای صفحاتی وجود ندارد که ممکن است به خوبی عمل کنند اما افراد باید در ساختن مطالب عالی متمرکز باشند. با گذشت زمان ، ممکن است این باشد که محتوای شما نسبت به سایر صفحات افزایش یابد. “
این پاسخ ممکن است برای صاحبان وب سایت یکم صریح باشد، اما توصیه صحیح است. دائماً افزودن مطالب جدید به وب سایت خود که مطابق با آنچه مخاطب هدف شما در جستجوی آن است ، همیشه بهترین استراتژی SEO است. الگوریتم های Google برای یافتن محتوایی مناسب برای کاربران است. شما با افزایش میزان محتوای باکیفیت که در سایت خود دارید درباره یک موضوع خاص ، احتمال کسب رتبه عالی را افزایش می دهید.
اگر دیدید که وب سایت شما در رتبهبندیهای گوگل گنجانده شدهاست، یک سری محتوا و تصویر و ویدئو های با کیفیت بالا در مورد رشته خود ارائه دهید که گوگل نسبت به این محتوا چشم پوشی نمی کند .
برای اخبار اخیر در مورد به روزرسانی های گوگل و تغییرات، آموزش سئو و افزایش دانش خود به سایت ماسر بزنید…
ممنون از همراهیتون…