قالب وردپرس افزونه وردپرس

چگونه سایت خود را برای الگوریتم فلوریدا بهینه کنیم؟

چگونه سایت خود را برای الگوریتم فلوریدا بهینه کنیم؟
چگونه سایت خود را برای الگوریتم فلوریدا بهینه کنیم؟

فلوریدا نام جدیدترین الگوریتم منتشر شده توسط گوگل است که هفته پیش رسما ازش در توئیتر گوگل رونمایی شد. این الگوریتم خیلی سر و صدا کرد و باعث افت رتبه خیلی از سایت ها شد. از طرف دیگر رتبه خوبی به سایت های دیگر داد.

فلوریدا چیز عجیب و غریب و ترسناکی نیست که خیلی از مدیران سایت ها با انتشار این الگوریتم فکر می کنند افت سایت شان دائمی است و دیگر کار تمام است. در صورتی که اصلا اینطور نیست! فلوریدا برای پنالتی کردن سایت ها نیامده است.

سایت هایی که تحت تاثیر الگوریتم فلوریدا قرار گرفته اند و با کاهش رتبه در نتایج جست و جوی گوگل مواجه شده اند محدود بوده و همیشگی هم نخواهد بود.

سایت هایی که تحت تاثیر این الگوریتم با کاهش رتبه مواجه شدند معمولا سایت هایی بودند که کیفیت محتوای آن ها قابل قبول نبود. یعنی یا کپی کار بودند یا اینکه محتوای خوبی در کل نداشته اند. همینطور سایت هایی که به زور بک لینک بالا بوده اند و محتوای آنچنان خوبی نداشتند.

در این مقاله از سری مقالات آموزش سئو به طور کلی قصد دارم در مورد الگوریتم جدید گوگل صحبت کنم و اینکه چگونه باید الگوریتم فلوریدا را از سایت خود راضی نگه داریم نکاتی را عنوان کنم. اگر سایت شما هم با افت رتبه مواجه شده است و یا فکر می کنید در خطر افت رتبه در نتایج جست و جو هستید تا انتهای این مقاله هم همراه من باشید.


نظر متخصصین سئو در مورد الگوریتم فلوریدا

نظرات زیادی در مورد الگوریتم فلوریدا از جانب متخصصین سئو وجود دارد که بعضی از آن ها طبق تجربیات گذشته و بررسی های موردی که داشته اند گفته شده است.

مثلا بعضی از متخصصان سئو در مورد الگوریتم فلوریدا می گویند: این الگوریتم فقط سایت هایی که محتوای ضعیف دارند را تحت تاثیر قرار داده است.

بعضی ها می گویند سایت هایی که محتوای کپی بیشتری نسبت به محتوای یونیک داشته اند با انتشار فلوریدا کاهش رتبه عجیبی داشته اند.

بعضی ها هم می گویند وب سایت هایی که لینک های غیر طبیعی و اسپمی زیادی داشته اند و صرفا با بک لینک بالا بوده اند و محتوای خوبی نداشته اند تحت تاثیر فلوریدا قرار گرفته اند و کاهش رتبه ای را در نتایج جست و جو تجربه کردند.

بعضی از متخصصین سئو هم نظرشان این است که این الگوریتم فقط برای حواشی سازی است و هیچ تاثیری روی سایت ها نگذاشته است. یعنی صرفا الگوریتم فلوریدا آمده تا بازار سئوکار ها را داغ کند و همینطوری ترند شود.

اما از دید من و با توجه به بررسی های انجام شده روی سایت هایی که در این مدت با افت رتبه مواجه شده اند متوجه این شدم که وب سایت هایی که محتوای بی کیفیتی داشته اند و صرفا قصد داشتند با محتوای جدیدی (اما کپی) در نتایج جست و جو ظاهر شوند با افت رتبه مواجه شده اند.

البته منظور از محتوای کپی صرفا عینا کپی نیست! منظور محتوایی است که یا بازنویسی شده است یا حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

از طرفی وب سایت هایی که محتوای کامل تر از بقیه رقبای خود داشته اند به رتبه های بالاتر صعود داشته اند. پس به طور کلی کامل بودن محتوا و جامع بودن آن از هر لحاظ تاثیر به شدت بالایی روی کسب رتبه بهتر در نتایج جست و جو دارد.

حتی اگر یک دونه بک لینک هم نداشته باشد باز هم می تواند صاحب رتبه خوبی در نتایج جست و جو شود.


چگونه محتوایی تولید کنیم که فلوریدا از آن راضی باشد؟

همانطور که متوجه شدید الگوریتم فلوریدا بیشتر به محتوای وب سایت ها توجه می کند. در واقع این الگوریتم برای بهبود کیفیت محتوای وب سایت ها منتشر شده است که وب سایت هایی که واقعا محتوای خوبی ندارند را به رتبه های پایین تر در نتایج جست و جو منتقل کند.

شاید فکر کنید این الگوریتم هم شبیه به الگوریتم پاندا عمل می کند و با سایت های کپی کار مقابله می کند. اما اینطور نیست، الگوریتم فلوریدا با سایت هایی که محتوای بی کیفیتی دارند و بک لینک های غیر طبیعی زیادی دارند مقابله می کند. در ادامه درباره محتوای بی کیفیت بیشتر توضیح می دهم.


محتوای کپی را فراموش کنید

شاید شما هم فکر کنید گوگل در زبان فارسی ضعیف است و نمی تواند محتوای کپی را به خوبی تشخیص دهد. این قضیه مربوط به ۴ یا ۵ سال پیش است که هر سایتی با محتوای کپی و صرفا با تعدادی بک لینک به راحتی نتیجه می گرفت ولی حالا قضیه فرق کرده است.

هنوز هم سایت های بزرگی را می بینید که مطالب کپی شان زیاد است و هنوز هم در نتایج بالا قرار دارند. این قضیه باعث شده تا بسیاری از دوستان هر از چندگاهی محتوای کپی در سایت شان منتشر کنند و با تولید محتوای یونیک، محتواهای کپی خود را کمرنگ تر کنند. این دقیقا اشتباه است!

سایت های بزرگ به خاطر اعتبارشان فعلا هیچ لطمه ای از کپی کردن مطالب نمی خورند. البته در آینده چیزی مشخص نیست! شاید این سایت ها هم افت کنند.

منظور از محتوای کپی لزوما این نیست که برای تولید یک مقاله از چند مقاله کپی برداری کنید. یعنی از هر مقاله یک پاراگراف رو بردارید و درون مقاله خود قرار دهید. این که دقیقا کپی است و گوگل به خوبی می تواند تشخیص دهد.

منظور از محتوای کپی، بازنویسی مقاله به گونه ای است که چیز جدیدی به آن اضافه نشده باشد. هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ طول محتوا! یعنی برای نوشتن یک مقاله صرفا یک مقاله دیگر را بازنویسی کنید! این هم به نوعی کپی محسوب می شود. البته از دید گوگل کپی نیست ولی خب کیفیت لازمه را برای مخاطب و همینطور گرفتن رتبه خوب ندارد.

اگر می خواهید به روش جمع آوری اطلاعات (content curation) محتوایی را تولید کنید باید از طریق اطلاعاتی که از چندین مقاله، ویدیو یا هر فرمت محتوایی دیگری به دست آورده اید این کار را انجام دهید.

نکته بسیار مهم این است که محتوایی که تولید می کنید باید جدید باشد. با رنگ آمیزی محتوا می توانید به نوع دیگری به مخاطبان خود ارائه اش دهید. این کار علاوه بر تازه کردن محتوا برای مخاطب و گوگل، باعث طولانی تر شدن آن نیز می شود.

این نکته مهمی است که خیلی از دوستان بهش توجه نمی کنند. همانطور که گفتم بسیاری از مقالاتی که صرفا طولانی هستند و کیفیت خوبی از لحاظ نگارشی ندارند دارای رتبه های خوبی در نتایج جست و جو هستند.

فراموش نکنید که محتوای شما باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید روش هایی را برای افزایش سرعت سایت معرفی کنید باید یک یا دو روش جدیدتر که بقیه بهش اشاره نکرده اند را معرفی کنید. یا بخشی از آن را به صورت آموزش تصویری (ویدیویی) بسازید و درون مقاله خود منتشر کنید. این یعنی خلق یک محتوای جدید از دید کاربر و گوگل.

منبع : همیار وب

مطلب پیشنهادی

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست؟ از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا شامل ایجاد صفحاتی در سایت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *