قالب وردپرس افزونه وردپرس

هر وب سایتی به هر روشی که طراحی شود در آخر باید بتواند ترافیک بالایی از بازدید کننده داشته باشد . یک وب سایت اگر به صورت حرفه ای طراحی شود اما بازدید کننده ای نداشته باشد عاملی برای موفقیت نخواهد بود . وب سایت ها با هدف افزایش مشتری راه اندازی می شوند . اگر بازدید کننده سایت زیاد باشد تاثیر بسیار خوبی بر کسب و کار خواهد داشت .

عوامل بسیاری بر افزایش ترافیک سایت تاثیر گذار خواهند بود . اما هدف فقط افزایش بازدید کننده نیست ، بلکه باید استراتژی را پیاده کرد که بر اساس آن مشتریان وب سایت نیز افزایش یابند به معنایی دیگر بازدید کننده ها باید به مشتری تبدیل شوند . در این مقاله سعی داریم تا یک از تکنیک های مهم افزایش بازدید کننده وب سایت را شرح دهیم .

بهینه سازی وب سایت

مهم ترین اقدامی که هر مدیر سایت بعد از راه اندازی وب سایت اش انجام دهد ، بهینه سازی می باشد . وقتی کاربران در گوگل کلمه یا عبارتی را جست و جو می کنند ، گوگل وظیفه دارد همه وب سایت های مربوط به آن کلمه و عبارت را به کاربران نمایش دهد . لیست نتایج معمولا چندین صفحه می باشد . صفحه اول لیست برای هر وب سایتی مهم می باشد و همه وب مستران در تلاش هستند که به این صفحه برسند . اغلب کاربران اینترنت در نتایج جست و جوی خود فقط از وب سایت های صفحه اول دیدن می کنند . به همین دلیل سایت هایی که در صفحات بعدی قرار دارند بازدید کننده کمتری خواهند داشت .

بک لینک گذاری

Back Link  گذاری به معنای گذاشتن لینک یک وب سایت در یک سایت دیگر می باشد . زمانی که گوگل اعلام کرد بک لینک بر سئو وب سایت ها تاثیر گذار است بسیاری از سایت ها به این وسیله توانستند به صفحه اول منتقل شوند اما بعد از چندی دوباره به جایگاه قبلی منتقل شدند و برخی از آنها نیز از موتور های جست و جو اخراج شدند . دلیل آن هم استفاده از ترفند های سیاه بود .

برخی از افراد با توجه به اهمیت بک لینگ گذاری و تاثیر آن ، شروع به بک لینک گذاری گسترده کردند به طوری که وب سایت آنها در روز ، متوسط ۱۰۰ لینک دریافت می کرد و ترافیک زیادی به سمت سایت آنها هدایت می شد در نتیجه وب سایت به صفحه اول می رسید . گوگل بعد از چندی این کار را تقلب اعلام نمود و همه وب سایت هایی که به این شیوه در صفحه اول قرار گرفته بودند را جریمه کرد .

امروزه نیز وب سایت های خرید بک لینک وجود دارند . که اقدام به فروش لینک های گروهی می کنند . باید بدانید خرید بک لینک نه تنها بر سئو تاثیر مثبت نمی گذارد بلکه ممکن است از سوی گوگل سایت مورد نظر پنالتی شود . در خرید گروهی بک لینک ، لینک وب سایت در سایت های نا مرتبط ، غیر اخلاقی ، اسپم ، نا معتبر و … قرار می گیرد و این امر سبب گمراهی گوگل می شود .

هر وب سایتی می تواند لینک سایت دیگر یا صفحه ای دیگر از خودش را داشته باشد . برای آنکه وب سایت یک استراتژی قوی در SEO داشته باشد باید تفاوت پیوند داخلی و لینک خارجی را درک کنید . لینک های داخلی و خارجی همیشه باعث بهبود استراتژی سئو نمی شوند . بلکه باید در لینک گذاری به قوانین خاصی پایبند بود . با استراتژی در سئو رتبه وب سایت به خوبی بهبود می یابد .

لینک داخلی در مقابل لینک خارجی

لینک داخلی یک پیوند در یک صفحه است که خواننده را به صفحه دیگری در همان وب سایت هدایت می کند . در حالی که لینک خارجی یک پیوند است که خواننده را به یک صفحه معتبر در وب سایت دیگری هدایت می کند . بسیاری از مدیران علاقه ندارند کاربران آنها با کلیک بر روی لینک های واقع در صفحاتشان از وب سایت آنها خارج شده و به سایت دیگری مراجعه نمایند . اما آنها نمی دانند که لینک های خارجی قابل اعتماد به اعتبار آنها نزد موتور های جست و جو می افزاید .

در نظر داشته باشید وقتی لینک خارجی در وب سایت خود قرار دهید ، در مقابل آن وب سایت نیز می تواند برای شما بک لینک گذاری کند . لینک های خارجی هم برای سایت مبدا و هم برای سایت مقصد کلیدی هستند و بر رتبه بندی آنها در الگوریتم های جست و جو گوگل تاثیر مثبت می گذارند . نکته قابل توجه برای دریافت لینک خارجی تولید محتوای مناسب و با کیفیت است . اگر محتوای یکی وب سایت کامل و کاربردی باشد وب سایت های دیگر می توانند از لینک مقالات آن سایت برای ذکر منبع استفاده نمایند .

اهمیت لینک های داخلی

لینک های داخلی در صفحات مختلف وب سایت به کاربر کمک می کند تا با همه صفحات در ارتباط باشد . این کار کمک می کند تا کاربر تشویق شود همه صفحات سایت را دنبال کند . لینک های مرتبط که در هر صفحه گذاشته می شود مخاطبان آن لینک را افزایش می دهد . لینک های داخلی در صفحات معمولا برای تماس به کار می روند . به عنوان مثال در انتهای یک صفحه می توانید از کاربر بخواهید برای اطلاعات بیشتر روی لینک یا موضوعی خاص کلیک کند و او را برای بازدید دعوت نمایید . لینک داخلی بر بازدید از همه صفحات سایت و رتبه بندی در موتور های جست و جو تاثیر می گذارد . متنی که برای لینک از آن استفاده می کنید باید یک دسته کلمه توصیفی باشد . استفاده از کلمات کلیدی برای متن لینک می تواند به ربات های موتور جست و جو کمک کند تا صفحات شما را بهتر بررسی نمایند . همچنین لینک های داخلی باعث می شوند ربات ها نیز آن صفحات را بررسی کنند . به عنوان مثال وقت رباتی در یک صفحه از سایت شروع به خزش می کند ، وقتی به لینک داخلی می رسد ، رباتی دیگر را به آن لینک می فرستد تا آن صفحه نیز مورد بررسی قرار بگیرد. بدین ترتیب صفحات ، در نتایج موتور های جست و جو به درستی برای کاربران فهرست می شوند . همچنین آن صفحه نیز به فهرست موتور جست و جو اضافه خواهد شد .

اهمیت لینک های خارجی

کیفیت و کمیت لینک های خارجی که در صفحه استفاده می کنید برای موتور جست و جو قابل اهمیت می باشد اضافه کردن لینک های قابل اطمینان و آموزنده و کاربردی به صفحات شما کمک خواهد کرد و اعتبار وب سایت را بهبود می بخشد . اضافه کردن لینک های با کیفیت پایین به رتبه سایت آسیب می رساند . پیوند به سایت های دیگر تا زمانی که محتوای آن لینک ارزشمند باشد به رتبه سایت آسیبی نمی رساند . یک لینک خارجی زمانی ارزشمند می باشد که محتوای لینک شده کاربردی و آموزنده باشد همچنین رتبه بندی آن وب سایت خوب باشد . لینک های خارجی از وب سایت های دیگر که به سایت شما پیوند دارند، اعتبار سایت شما را بهبود می بخشد، زیرا آنها ثابت می کنند که محتوای شما با ارزش است. قرار دادن لینک خارجی یک منبع عالی از ترافیک رایگان برای وب سایت شما است . موتور های جست و جو اهمیت ویژه ای به لینک های خارجی می دهند . برای درج لینک خارجی وب سیات ها باید مواردی را رعایت کنند موارد زیر هم برای سایت های مبدا و هم برای سایت های مقصد باید مورد توجه باشد .

وب سایت مبدا و مقصد باید با هم مرتبط باشند . اگر اگر یک وب سایت معتبر می شناسید که در یک موضوع هر چند کم با سایت شما مرتبط است بهترین محل برای پیوند خارجی می باشد .